Mobil megoldásokkal a katasztrófák ellen

Alapjaiban változtatja meg a Magyar Vöröskereszt katasztrófa-kezelési munkáját egy új mobilalkalmazás. A Telenor és a humanitárius szervezet együttműködésének részét képező, a Synaptel által kifejlesztett applikáció ma debütált, különleges helyzetben.

 

A Telenor és a Magyar Vöröskereszt 2013-ban kötött stratégiai megállapodást, amelynek fókuszában a katasztrófa-kezelési feladatokhoz kapcsolódó telekommunikációs együttműködés áll. A mobiltársaság és a hazai legnagyobb humanitárius szervezet együttműködése – a Synaptelnek köszönhetően – újabb mérföldkőhöz érkezett, és egy idehaza egyedülálló, innovatív technikai fejlesztést mutatott be kedden, mely új alapokra helyezi a Magyar Vöröskereszt katasztrófa-válaszadási munkáját.

 

Az újdonság a Magyar Vöröskereszt székházában debütált, ahol vízzel árasztották el az épület belső udvarát. A szervezet munkatársai és önkéntesei segítségével egy árvízi katasztrófahelyzet elevenedett meg, ahol interaktív módon mutatták be az új rendszer működését a mentés, a kárfelmérés, a befogadóhely-kezelés és segélyezés során – derül ki a Telenor közleményéből.

 

A Synaptel fejlesztése, az úgynevezett Munkaerő Irányítási alkalmazás nagyban megkönnyíti a Magyar Vöröskereszt munkatársainak és önkénteseinek munkáját, alkalmazásával pillanatok alatt rögzíthető, rendszerezhető és továbbítható minden, a katasztrófaterületen bekövetkezett lényeges információ. Az applikáció űrlapok, hangfelvételek, fotók menedzselésére alkalmas, melyeket a rögzítés pillanatában hely- és időbélyeggel lát el, és azon nyomban egy központi szerverre továbbít.

A Telenor által biztosított táblagépeken és okostelefonokon futó alkalmazás segítségével lehetővé válik a mentési, kárfelmérési, segélyezési adatok azonnali központi feldolgozása, elosztása, a helyszínen dolgozó vöröskereszt folyamatos, gyors tájékoztatása.

 

Az alkalmazás kialakítása során a biztonság nagy szerepet kapott, az adatok a tárolás és a továbbítás során is titkosítva vannak, a központi szerverhez pedig csak a megfelelő jogosultsággal rendelkező felhasználók kaphatnak hozzáférést.

 

A Telenor és a Magyar Vöröskereszt eddigi kooperációjában a mobiltársaság azt vállalta, hogy krízis esetén a Vöröskereszt által kijelölt térségekben – elősegítve a mentési folyamatokat – növeli mobilhálózatának kapacitását, önkéntes csapatokat szervez a vállalat munkatársaiból, valamint aktívan részt vesz egy ingyenesen hívható, tárgyi adománykezelő call center kialakításában.

 

Az együttműködés következő fázisában egy Közösségi Média Információs Központ kialakítása volt a cél, amelynek lényege a közösségi médiában és a hatóságok kommunikációs csatornáin megtalálható információk összegyűjtése, rendszerezése és strukturált formában történő újra megosztása. Mindemellett természetesen a Telenor vállalta, hogy modern technikai eszközökkel, táblagépekkel, notebookokkal, víz- és porálló okostelefonokkal, valamint mobilinternettel látja el a Magyar Vöröskereszt munkatársait.

  • Megosztom