Mobil média: döbbenetes fejlődés jön

A tavalyi 236 milliárd dollárról 2018-ra 380 milliárd dollárra nőhet a mobiltelefonokon elérhető médiaszolgáltatások világpiaca a Strategy Analytics előrejelzése szerint. A folyamat legnagyobb nyertesei a mobilcégek lesznek, mivel a mobilos adatforgalom adja majd a teljes szegmens 67,3 százalékát.

 

Gyors fejlődést prognosztizál a különböző mobil média szolgáltatások piacán a Strategy Analytics, a szegmens 2018-ra 380 milliárd dollárosra bővülhet a tavalyi 236 milliárd dollár után. Az elemzőcég a mobilos böngészés, alkalmazások, játékok, zene- és videófogyasztás, mobil TV, csengőhangok, háttérképek, illetve beállított riasztások díját vizsgálta.

 

Az előrejelzés szerint a mobilcégek lesznek majd a fő nyertesei a folyamatnak, mivel ugrásszerűen nő az adatforgalom és ezzel párhuzamosan a bevételük is. A Strategy Analytics tanulmánya alapján 2018-ban 254 milliárd dolláros bevételre számíthatnak az adatforgalom után a mobiltársaságok, ez a teljes piac 67,3 százaléka.

 

De a mobiltelefonokon megjelenített hirdetések piaca is gyorsan bővül, a tanácsadó cég elemzése szerint a következő öt évben évente átlagosan 20 százalékos bővülés lesz ezen a területen. Ez azt jelenti, hogy 2018-ra közel 41 milliárd dollárt költenek majd el ezen a platformon a hirdetők, vagyis a teljes vizsgált szegmens közel 11 százalékát adja majd.

  • Megosztom