Mindenkit megvert az Álarcos énekes

Erős ellenféllel szemben is jól kezdett az Álarcos énekes. Továbbra is magas nézőszámot hozott a Konyhafőnök és életjeleket kezdett mutatni a Barátok közt. A TV2 saját gyártásaitól jobb eredményekre lehetett számítani annál, mint amit eddig mutattak.

A múlt héten 0,1 százalékpontot erősödött a TV2 a főműsoridőben és a 18-49 éveseknél, azaz gyakorlatilag stagnáltak. Csakhogy ezzel párhuzamosan az RTL Klub esti közönségaránya 2,3 százalékponttal, 16,4 százalékra nőtt. Ezzel éppen 7 százalékpont az RTL Klub előnye a 9,4 százalékos TV2 előtt.

Főleg a hétfőtől péntekig terjedő időszakban volt nagy előnye az RTL Klubnak (bár nyerték a hétvégét is). Az RTL Klub hétköznapi share-je 16,7 százalékot, a TV2-é 8 százalékot tett ki.

Csoportszinten az RTL Magyarországé volt az első hely 30,2 százalékos heti közönségaránnyal, a TV2 Csoport 22,8 százalékkal követte őket.

A nagy nemzetközi csatornaportfóliók közül a múlt heti eredménynek leginkább az AMC-nél örülhettek, miután 6,3 százalékot hoztak össze a televízióik. A ViacomCBS csatornák 5,4 százalékos, a Sony televíziói 4,8 százalékos közönségaránnyal zárták a hetet.

36. hét / 35. hét / 34. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 16,4% / 14,1% / 11,9%
TV2 – 9,4% / 9,3% / 7,3%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (36. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Barátok közt – 6,8% (6%)
Híradó – 16,2% (15%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,1% (13,2%)
A Konyhafőnök – 18,6% (17,8%)
Barátok közt ismétlés – 9,8% (6,8%)

TV2
Remények földje – 11,3% (10,7%)
Tények – 14,7% (15,6%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12% (13,3%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 9,8% (12,1%)
Love Bistro – 6,7% (7,5%)

Az őszi tévés szezon eddigi részében látványos az RTL Klub fölénye. A Konyhafőnök nagyon erős nézőszámokat szállít és a heti átlaguk is közelít a 20 százalékos szinthez. Sőt, a Barátok közt is egész feléledt az elmúlt héten. Nem a délutáni premieradás, mert az továbbra is kikap a TV2-s Remények földje című török sorozattól, hanem az esti ismétlés. Utóbbi minden este nyerte a sávját és kedden már a 12 százalékos szintet is elérték.

Három olyan produkciója is volt a TV2-nek a múlt héten, amelyek az őszi szezon favoritjainak ígérkeztek. Egyikre se mondanánk, hogy bukás, viszont az eddigi teljesítményüknél azért vérmesebb várakozásai lehettek a csatornának.

Az egyik a Mintaapák, aminek a heti átlaga 9,8 százalékot tett ki, ami 2,3 százalékponttal kevesebb a korábbi heti teljesítményüknél. Mindehhez pedig tegyük hozzá, hogy tavasszal az első évad utolsó hetében 16,2 százalékos átlagot ért el a sorozat.

Az Egyszer volt Budán Bödör Gáspárnak a kritikai visszhangja nagyon rossz volt. Ettől függetlenül még lehet belőle nézett sorozat, hiszen nem mindig vág egybe a kritika és a nézők véleménye.

A Bödörék második epizódját szombaton mutatták be, részben A mi kis falunkkal párhuzamosan, ami azért bátor választás. A Bödörék 13,5 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 éveseknél, valamint ebből a célcsoportból 160 ezer nézőt vonzott. Ez önmagában még nem is rossz, de azért van 2 „de” is. Az egyik, hogy velük szemben A mi kis falunk ismétlése ennél több nézőt vonzott a 18-49 éveseknél. Mi lesz, ha jönnek az új epizódok A mi kis falunkból? A másik, hogy május elsején az első rész 29 százalékos share-rel és félmilliós nézőszámmal nyitott a 18-49 éveseknél. (A teljes lakosságnál meg 1,2 millióval). Ez még úgy is nagy különbség, ha hozzátesszük, hogy azért május elején még elég rendesen tuningolta a nézőszámokat a koronavírus.

Vasárnap a TV2-s Sztárban sztár együtt futott az RTL-es Álarcos énekes újabb évadának első adásával. A Sztárban sztár a 18-49 éveseknél 206 ezer nézőt vonzott és 13,5 százalékos közönségarányt produkált. Ez 19 ezer nézővel kevesebb és 1,8 százalékponttal rosszabb eredmény a múlt hetinél. A rossz hír viszont számukra az, hogy az Álarcos énekes ennél jobb, 324 ezres nézőszámot hozott össze, 20,9 százalékos share mellett.

Mondjuk még ezzel együtt is a Sztárban sztár volt a TV2 legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél. A teljes lakosságnál viszont már a kedd esti Tények vonzotta a legtöbb (719 ezer) nézőt.

A hét legnézettebb műsora mindkét célcsoportnál az RTL-es Álarcos énekes volt. A műsor a teljes lakosság köréből 797 ezer nézőt ültetett a képernyők elé.

Az RTL Klub és a TV2 műsorain kívül még az M4 Sport Forma-1 közvetítésének sikerült bekerülni a tíz legnézettebb közé. A vasárnap délutáni verseny a 18-49 éveseknél 155 ezer, a teljes lakosságnál 451 ezer nézőt érdekelt.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

  • Megosztom