Milliárdosra nő a tabletes tábor

Az idén átlépi az egymilliárdot a táblagépet használók száma az eMarketer elemzése szerint. A piackutató adatai alapján Kína igazi tablet-nagyhatalom, míg tavaly 281 millión, idén már 328 millióan használnak ilyen készüléket a távol-keleti országban. Bár a növekedés a következő években is folytatódik, annak üteme lényegesen lassabb lesz majd.

 

Az idén várhatóan 17 százalékkal bővül majd a táblagépet használók száma világszerte 2014-hez képest, és eléri az 1,06 milliárdot – derül ki az eMarketer elemzéséből. A piackutató cég adatai szerint ha egyre lassabb ütemben is, de a következő néhány évben is folytatódik a fejlődés, és 2018-ban már 1,43 milliárd ember vesz kezébe legalább havonta egyszer egy tabletet.

 

Az eMarketer elemzéséből az is kiderül, hogy az igazi nagy robbanás ebben a szegmensben 2013-ban volt, amikor több mint felével nőtt a táblagépet használók száma, de még tavaly is közel 30 százalékos volt a fejlődés. Az eMarketer szerint több tényező, így például a nagyméretű okostelefonok, a phabletek, illetve egyéb, netkapcsolatra képes készülékek térhódítása is jelentős hatással van arra, hogy egyre lassabban nő a tabletes tábor, emellett nem mindig egyértelmű, hogy milyen szerepet is töltenek be ezek a készülékek, főleg olyan piacokon, ahol népszerűek a nagy okosmobilok is.

 

A legtöbb táblagép-használó Kínában van, tavaly 281 millióan voltak, idén várhatóan 328 millióra nő ez a szám, míg a vizsgált időszak végére, 2018-ra meghaladja a 435 milliót. Az Egyesült Államokban visszafogott növekedés várható az idén, a tavalyi 147 millióról 156 milliósra bővül a tabletes tábor.

 

Az eMarketer adataival kapcsolatban ugyanakkor érdemes figyelembe venni, hogy egy táblagépet többen is használhatnak. Ennek megfelelően a tablet-forgalom bővülése jóval visszafogottabb lesz, mint a felhasználók számának növekedése. A Gartner előrejelzése szerint az idén 233 millió táblagépet adhatnak el világszerte, ami mindössze 8 százalékos növekedést jelent 2014-hez képest. Egyébként már tavaly is igen visszafogott volt a fejlődés, alig tíz százalékkal tudott bővülni ez a szegmens.

 

A Marketing&Media magazin legújabb előfizetési akciójában a lapunk mellé ajándékba adunk HVG Extra-, Marie Claire-, National Geographic-, Playboy-előfizetést és választhat egy 10 ezer forintos borválogatás, vagy egy páros Oxygen Wellness-belépőt. Kattintson ide a részletekért! (x)

  • Megosztom