Mérési gondok a Facebooknál

Elnézést kért a Facebook partnereitől amiatt, hogy a cég évekig téves adatokat küldött a videók nézettségéről. Bár a közösségi oldalt működtető társaság szerint csekély hibáról van szó, az általuk közölt adatokra támaszkodó ügynökségek és kiadók bizalma meginoghat az online platformokban.

 

A Facebook állítása szerint már megoldotta a problémát, ami abból adódott, hogy csak azokat a videó megtekintéseket vették figyelembe az átlagos videónézési idő meghatározásakor, amelyek legalább 3 másodpercesek voltak. Ez a gyakorlatban azt eredményezte, hogy az átlagos idő a ténylegesnél jóval magasabb lett, a becslések szerint akár 60-80 százalékkal is meghaladhatta a valóságost.

 

A The New York Times beszámolója szerint a Facebook elnézést kért a hibáért a partnereitől. A téves adatok több mint két évig érkeztek a cégtől.

 

A probléma komoly aggodalmakat kelthet a hirdetőkben, akik az amerikai lap összeállítása szerint már eddig is kételkedtek abban, hogy a Facebook és más jelentős internetes szolgáltatók az ő igényeiknek megfelelő pontossággal mérik-e a hirdetési kampányok hatékonyságát.


Tags:

  • Megosztom