Mellbevágó akcióban az Avon

Három évtized után egy új edukációs film segíti a védőnők és az egészségügyi szakemberek munkáját, ami érthetően és a fiatalok számára is jól befogadható módon mondja el a tudnivalókat az emlődaganatról és az önvizsgálat fontosságáról. A filmet az Avon Magyarország készíttette, ami mától ingyenesen elérhető a vállalat YouTube csatornáján.

A mellrákot ma már hívhatjuk népbetegségnek, mivel minden tizedik nőt érint a világon. Hazánkban évente 7500-8000 új emlőrákos beteget diagnosztizálnak, és becslések szerint 2300 nő életét oltja ki. Mivel az emlő daganat kialakulása nem megelőzhető, ezért fel kell hívni a figyelmet a rizikófaktorok csökkentésére valamint a rendszeres emlő önvizsgálat és a szűrések fontosságára. Az időben felismert mellrák 75%-kal növeli a betegek túlélési esélyét. Az Emlőrák Gyógyításáért Alapítvány és ifjúsági védőnők szakértői közreműködésével létrejött edukációs film, 10 percben érthetően és könnyen befogadhatóan foglalja össze a betegséggel kapcsolatos tudnivalókat.

„Már hatalmas igény volt egy új emlő önvizsgálati kisfilmre, ami félelemkeltés nélkül beszél a mellrákról. Törekedtünk arra, hogy több nézőpontból közelítsük meg a témát és ennek köszönhetően a film mindenkinek hasznos lehet, még a férfiaknak is. Bízunk benne, hogy a filmünk minél több emberhez elér és megtekintése után egyre többen tudatosan elkezdenek foglalkozni önmagukkal és az egészségükkel” – nyilatkozta az emlő önvizsgálati film megjelenése kapcsán Kósa Anita, az AVON Magyarország szóvivője.

A film alapja 4 szülő-gyermek beszélgetés, mivel a felvétel fő küldetése az edukáción kívül, hogy ledöntse az egészségügyi tabutémákat. A készítők fontosnak tartják, hogy az emberek – főleg családon belül – merjenek beszélni a betegségekről és ne féljenek elvégezni az önvizsgálatokat, vegyenek részt szűréseken.

A film mindenki számára elérhető ingyenesen.

  • Megosztom