- Hirdetés -

Megvannak a legjobb munkahelyek

|

- Hirdetés -

Az SAP Hungary Kft, a Decathlon és a Szerencsejáték Zrt. is szerepel idén a Legjobb Munkahelyek között az Aon felmérése szerint. A program részeként elkészített kutatás alapján már csak a munkavállalók 59 százaléka tekinthető elkötelezettnek itthon.

Az Aon Legjobb Munkahelyek Programjában idén 87 cég több mint 62 ezer dolgozója mondta el a véleményét arról, hogyan érzik magukat a munkahelyükön, majd a válaszok alapján 18. alkalommal állította össze a legjobbak listáját. Az már most látható, hogy a támogató munkahelyi környezet fokozatosan tör előre a munkavállalók fontossági listáján. A jövő sikerességének záloga az agilis cégeké, akik képesek gyorsan, és hatékonyan reagálni a folyamatos változásokra.

Gyengül a munkavállalók érzelmi kötődése cégükhöz, miközben elhelyezkedési esélyeikben évről évre magabiztosabbak: ma már a munkavállalók közel kétharmada nem aggódik állása elvesztése miatt és biztosnak érzi magát munkaerőpiaci esélyeit illetően. Amíg európai és globális viszonylatban is minimális növekedés tapasztalható a dolgozói elkötelezettségben, addig itthon nincs megállás: a csökkenés 3 éve folyamatos, idén 1% ponttal alacsonyabb, mint tavaly. Ez a negatív tendencia jellemzi a vállalatok tehetség megtartó képességével kapcsolatos dolgozói elégedettséget, és a cégek jövőbeli sikerességébe vetett hitet csakúgy, mint a munkáltatói márkával kapcsolatos elégedettséget. A megkérdezett munkavállalók mindössze 53%-a vélekedik úgy, hogy cége az egyik legjobb munkahelynek számít a szakmájában.

„Ma már a munkáltatói márka vonzósága és a vállalat jó hírneve nem elég, hitelesnek is kell lenni. Tükrözni kell azt a pozitív munkahelyi élményt, ami a munkatársakat nap mint nap éri, mert csak így tudja biztosítani a megfelelő tehetség megszerzését, megtartását és az utánpótlást. A munkavállalók csupán fele gondolja úgy, hogy cége kiváló munkavállalói élményt biztosít, egyértelmű tehát, hogy van miben fejlődni. Ebben a szervezetek egyik legnagyobb segítsége a folyamatos párbeszéd kialakítása és fenntartása lehet, hisz a munkatársak bevonásával és véleményük megismerésével lehet valós, pozitív hatást elérni. Azt is látjuk, hogy a támogató munkahelyi környezet megteremtése egyre fontosabbá válik, a tavalyi 10. helyről a hatodikra ugrott az elégedettségi területek fontossági sorrendjében. Ma már elengedhetetlen, hogy egy cég mindent megtegyen azért, hogy a dolgozók zavartalanul és hatékonyan végezzék a munkájukat az elkötelezettség megalapozása érdekében” – mondta György Máté, az Aon Magyarország Legjobb Munkahelyek Program projektvezetője.

Sok tekintetben nincs új a nap alatt: a kisebb cégeknél magasabb az elkötelezettség, a 29 év alatti munkavállalók a legpozitívabbak az elhelyezkedési esélyeiket illetően, a férfiak továbbra is jóval magabiztosabbak, mint a nők, és az idősebbek nehezen váltanak.

A Legjobb Munkahelyek azonban már most élen járnak több területen. Dolgozóik 77%-a szerint például kiváló munkavállalói élményt biztosítanak, és hangsúlyozzák az emberközpontú és lelkesítő jövőképet mutató felsővezetést is. A legjobb cégek egyértelműen kiemelkednek az átlagból, a legtöbb mutató tekintetében körülbelül 20% ponttal magasabb az elégedett munkatársak aránya. Munkavállalóik 81%-a vélekedik kedvezően a cég tehetségvonzó képességéről, és több mint 60%-uk pozitívan nyilatkozik a tehetség megtartással és a rendelkezésre álló munkaerővel kapcsolatban. Kollégáik sokkal vonzóbbnak tartják a céget, emellett hiteles munkáltatónak is gondolják. A Legjobb Munkahelyeknél 10-ből 8 dolgozó véli úgy, hogy anyagilag is részesül a cég sikeréből, szemben az 57%-os magyar átlaggal.

Idén 13-an kerültek a legjobbak közé. Közülük három cég, a B.Braun Avitum Hungary Zrt., az EuroFamily és a DECATHLON Magyarország már negyedszer nyerte el zsinórban a Legjobb Munkahelyeknek járó elismerést.

Az 50-250 fő közötti kategóriában Aon Legjobb Munkahelyek:

Atlas Copco Hungary Kft – Industrial Technique

Cisco Systems Mo. Kft

Carglass Magyarország – CG Hungary Kft.

Nutricia Early Life &Advance Medical Nutrition

Starschema Kft.

WHC

A 250 és 1000 fő közötti cégek legjobbjai:

B.Braun Avitum Hungary Zrt.

EuroFamily

Az 1000 főnél többet foglalkoztató cégek:

SAP Hungary Kft.

DECATHLON Magyarország

Szerencsejáték Zrt.

Az Aon Legjobb Munkahelyek Program globális és regionális viszonylatban is közel 20 éve ismeri el a szervezeteket. A Nemzetközi mérésben részt vett vállalatok közül két magyar leányvállalat kapta meg a Legjobb Munkahely elismerést:

Mars Magyarország Értékesítő Bt.

profession.hu Kft.

Pék Eszter, az Aon Legjobb Munkahelyek Program 2019 Programvezetője elmondta: „A felgyorsult környezet, a folyamatosan változó elvárások szükségessé teszik, hogy a szervezetek képesek legyenek gyorsan és hatékonyan reagálni. Ennek alapvető eleme a kommunikáció és a különböző szervezeti folyamatok hatékony működtetése. A magyar munkavállaló kritikus, ám míg a legjobbaknál a kollégák 71%-a elégedett azzal, ahogyan a szervezete reagál a változásokra, addig egy átlagos cégnél a dolgozóknak kevesebb mint fele vélekedik erről kedvezően.”

Uzsák Éva Virág, az Aon Magyarország cégvezetője pozitívan tekint a jövőbe. Úgy véli, hogy a 3 éve folyamatosan csökkenő dolgozói elkötelezettség lehet inspiráló is, hiszen gyors változtatásra és cselekvésre ösztönzi a cégeket. „A szervezeti változások kezelésében óriási a különbség a legjobbak és az átlagos cégek között. A sikeres szervezetek képesek megújulni, tanulnak a hibáikból és felismerik, hogy ezáltal fejlődhetnek. Azok a cégek tudnak a jövőben igazán sikeresek lenni, amelyek érzékenyen reagálnak a külső ügyfelek változó igényeire, gyorsan karolnak fel új ötleteket a siker érdekében, és lehetőséget adnak az új dolgok kipróbálására még akkor is, ha azok hibához vezetnek. Mindezt pedig a munkavállalóik aktív bevonásával és közreműködésével teszik. Kirajzolódik az idei adatokból is, hogy a jövő egyik sikertényezője a szervezeti agilitás lesz. Ezért a 2019-es Legjobb Munkahelyek Programban már kiemelten vizsgáljuk ezt a kérdést is ”– tette hozzá a cégvezető.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hirdetési szolgáltatást indított a Wolt

A Wolt technológiai vállalat bejelentette saját hirdetési szolgáltatásának, a Wolt Adsnak az elindítását, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa. A sikeres béta-időszakot követően a vállalat most azt tervezi, hogy a hirdetési szolgáltatását kiterjeszti mind...

Még mindig sötéten látják a jövőt a vállalkozások

A K&H kkv bizalmi index tavaly év végén látott reményteli javulása az idei első negyedévben ismét megtorpant: 4 pontos csökkenéssel -10 ponton áll a mutató, ami így már közel két éve a negatív tartományban...

Új innovációk a klímavédelem érdekében

A mérnöki és működési adatokat integráló új platform, a háztartási energiamenedzsmentet új szintre emelő vezérlőegység, az elektromos autózás terjedését támogató töltők és szoftver – többek között ezeket az újdonságokat jelentette be a Párizsban rendezett...

Új ízzel várja a nyarat a Dreher

Már kapható a boltokban az alkoholmentes Dreher 24 legújabb, frissítő málna ízű variánsa. A termék nem csak ízesítésében új, de a portfólió többi termékével összevetve alacsony a kalóriatartalma. Az alkoholmentes sörök, legyen szó akár...

Megvan a legjobb zöld családi autó

Az Év Magyar Autója verseny ünnepélyes díjátadójára a Budapest Automotive Summit rendezvényen került sor 2024. április 11-én, melyen az MG két elektromos modellje is kategóriagyőztesként végzett. Az évenkénti megmérettetésre 21 márka összesen 39 autót...
Házasság első látásra

Atombombája van a TV2-nek

Jó nézettséggel kezdett a Házasság első látásra és azóta hétről hétre tovább erősödött. A TV2 házasságos műsora masszív, rég nem látott előnnyel végzett a heti műsoros toplista élén. Az RTL a múlt hét kapcsán...

Új közvetlen járat indul Budapestről

Június 27-től a China Southern Airlines heti négyszer közlekedő járatot indít Kantonba, ezzel idén nyártól már heti 17 járat érhető el Kína és Budapest között. Az új járat amellett, hogy kiváló csatlakozást biztosít Délkelet-Ázsia...

Fontos ügyért küzdenek a budapesti plázában

Áprilisban a nőké a főszerep Budapest új kedvenc „nappalijában”, a Mammut I. Bevásárlóközpont 3. emeletén található Kollab by Mammut közösségi térben. A programsorozat nyitányaként HAPPY PERIODS címmel a szervező ARTEMIS női tech startup és...

Ismét csúcson a hazai lakáspiac

Tavaly október-decemberben történelmi csúcsra ért az új otthonok árszintjét jellemző index a KSH legfrissebb, előzetes adatai szerint. Ugyanebben az időszakban a használt lakásoknál viszont árcsökkenést regisztrált a statisztika. Az ellentmondás ellenére az Eurostat adatai...

Érdekes dolgok derültek ki az emojikról

Szinte minden magyar internetező használ hangulatjeleket, mégis a háromnegyedüknél előfordult már, hogy nem ismerte egy-egy emoji jelentését - derült ki egy friss országos, reprezentatív kutatásból. A felmérés alapján a különböző generációk sokszor más jelentést...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Beteg gyermekeknek segíthetnek a Kifli vásárlói

Összefogott a Dziugas Magyarország és a kifli.hu, hogy az eladott termékekkel a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt segítsék.A Dziugas Magyarország a társadalmi felelősségvállalás jegyében akciót hirdet, amelynek keretében az összes, a kifli.hu-n eladott terméke...

Hirdetési szolgáltatást indított a Wolt

A Wolt technológiai vállalat bejelentette saját hirdetési szolgáltatásának, a Wolt Adsnak az elindítását, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa. A sikeres béta-időszakot követően a vállalat most azt tervezi, hogy a hirdetési szolgáltatását kiterjeszti mind...

Még mindig sötéten látják a jövőt a vállalkozások

A K&H kkv bizalmi index tavaly év végén látott reményteli javulása az idei első negyedévben ismét megtorpant: 4 pontos csökkenéssel -10 ponton áll a mutató, ami így már közel két éve a negatív tartományban...

Új innovációk a klímavédelem érdekében

A mérnöki és működési adatokat integráló új platform, a háztartási energiamenedzsmentet új szintre emelő vezérlőegység, az elektromos autózás terjedését támogató töltők és szoftver – többek között ezeket az újdonságokat jelentette be a Párizsban rendezett...

Új ízzel várja a nyarat a Dreher

Már kapható a boltokban az alkoholmentes Dreher 24 legújabb, frissítő málna ízű variánsa. A termék nem csak ízesítésében új, de a portfólió többi termékével összevetve alacsony a kalóriatartalma. Az alkoholmentes sörök, legyen szó akár...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...