Kiderült, melyik biztosító a legfogyasztóbarátabb

Harmadjára adták át „Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója” szakmai díjat, amelyet független szakmai zsűri ítélt oda a legkiemelkedőbb fogyasztóbarát gyakorlattal rendelkező biztosítási intézetnek.

A biztosítóváltás vagy biztosítóválasztás előtt álló ügyfelek döntését sokban segítheti a Tetszett Kft. díja, amelyet idén az Allianz Hungária Zrt. nyert el.

Kis különbség

A díj bevezetése óta most volt a legkisebb pontszámbeli különbség a pályázók között, akiknél a panaszos ügyfelek száma évről évre csökken.

„Büszkék vagyunk „Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója” díjra, amely hűen tükrözi azokat az erőfeszítéseinket, amelyeket ügyfeleink elégedettségének növelése érdekében teszünk nap mint nap, és igazolja, hogy a fogyasztóvédelem nem csak egy jól hangzó szlogen az Allianz életében, hanem munkánk szerves része” – mondta el Kisbenedek Péter, az Allianz Hungária Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A pályázat hatására a válság óta folyamatosan fejlődik a magyar biztosítók ügyfélbarát gyakorlata. Egyre kevesebb ügyfél nyújt be panaszt és kér MNB vizsgálatot: mindössze 0,05-1,11 százalékuk emel panaszt, s ebből mindössze 1-2 százalék fordul az ellenőrző hatósághoz. A büntetések száma és összege jelentősen csökkent. A biztosítók növelték a fogyasztói elégedettség mérésére, illetve a panaszos ügyfelek utólagos kezelésére fordított energiáikat.

A két részből álló pályázatra benyújtott anyagokat biztosítási tapasztalattal rendelkező, de intézményektől független szakértőkből, gazdasági újságírókból, fogyasztóvédelmi szakemberekből álló zsűri pontozta. A zsűri tagja volt Dr. Balogh Virág, a Reklámszövetség főtitkára, Dr. Morvai Gábor, a Pénzügyi Tanácsadó Irodahálózat szakembere és Nagy László Nándor, a Privátbankár újságírója. A pályázat során elsősorban az ügyfelekkel való kapcsolattartás és a panaszkezelés minőségét mérték, de fontos szerep jutott az értékesítők ügyfélbarát oktatásának, az ügyfelek széleskörű tájékoztatásának, a fogyatékkal élők kiszolgálásának és a vállalati társadalmi felelősségvállalásnak is. A második rész értékelése objektív mutatók szerint zajlott, amelyek többek között a szerződésszámra jutó ügyfélpanaszt és a fogyasztóvédelmi bírságokat is pontozták.

A zsűri díjazta a rendkívül összetett pályázatot benyújtó, az első helyről csupán fél ponttal lemaradó Generali Biztosító fogyasztóbarát tevékenységét, és kiemelte az Erste VIG Biztosító, valamint az Union VIG Biztosító kiemelkedő eredményét az objektív mérőszámok (panaszok száma, panaszkezelési hatékonyság, bírságösszegek, stb.) terén.

  • Megosztom