Megújulva indul a 2015-ös OPDV

A 6. Országos Piackutatási Diákverseny új struktúrájával valósul meg, de a célja változatlan: elősegíteni az egyetemi és főiskolai hallgatók körében a piackutatás gyakorlati alkalmazásának megértését, és a szakma népszerűsítését. A verseny feladata továbbá, hogy a végzett hallgatók, akár ügynökségi, akár ügyfél oldalon kerülnek a jövőben kapcsolatba a piackutatással, szakmai hozzáértéssel kezeljék a kutatási igényeket és ismerjék azok megoldási lehetőségeit.

Az idei megmérettetésben a csapatok az új versenystruktúra alapján a verseny napján fognak élőben aktív munkát végezi neves piackutató cégeknél. A résztvevők a város eltérő pontjain – a piackutatók és szervezők munkahelyi környezetében –kapnak rövid kvalitatív és kvantitatív kutatási feladatokat. A versenyt még izgalmasabbá teszi, hogy a csapatok azonnali visszacsatolásokat kapnak a helyszínen lévő szakmai zsűritől, ezzel is koncentrálva a hallgatók érintettségének növelésére – áll a szervezők közleményében.

A kétfordulós, 2 napos szakmai versenyre a feladatot idén a Mercedes-Benz Hungária Kft. írta ki, amelyre 3 fős csapatokkal lehet jelentkezni. A csapatok feladatai a micro car autópiaci szegmens megismerése, a smart car célcsoport vizsgálata köré szerveződnek.

A versenyt mind a két napon végig kíséri a zsűri 3 tagja: Lengyel Emőke (üzleti coach, TUDÁSKURATOR, korábban a TNS-MODUS alapító igazgatója), Máth András (Mediaworks, kutatási igazgató) és Sztipichné Kozári Edina (Mercedes-Benz Hungária Kft., marketing és PR vezető). Emellett minden helyszínen az adott piackutató cég képviselője Ambruszter Géza (Gemius, ügyvezető igazgató), Géczi Tamás (Ipsos, vezérigazgató), Hidvégi Áron (Századvég, közvélemény- és piackutatási igazgató), Klenovszki János (NRC, ügyvezető igazgató), Székely Levente (Kutatópont, kutatási igazgató) is értékeli a csapatok teljesítményét.

A Mediaworks munkatársai 2011 óta társszervezőként segítik az OPDV verseny megszervezését. A vállalat azért állt a kezdeményezés mellé, hogy segítsen a versenyszférában alkalmazott piackutatás módszereinek széleskörű megismertetésében, elősegítse gyakorlatorientált szakemberek képzését és megismertesse a média piackutatási kihívásait. A Mediaworks felajánlott kreatív díjaival, nyilvános szereplési és előadási lehetőségeivel teszi színesebbé a versenyt és motiválja a résztvevőket.

A tanulmányi és szakmai tapasztalat megszerzése mellett óriási motiváció az érdekes nyeremények sora: smart forfour használat, Sziget belépők, Mediaworks és SPSS ajándékcsomagok mellett a különdíj, a versenyben az összes résztvevő közül 5 fő számára a Mercedes-Benz Hungária Kft. lehetőséget biztosít augusztus hónapra, egy 1 hónapos eseménymenedzsment szakmai gyakorlatra.

Az OPDV szakmai és kommunikációs partnere a Piackutatók Magyarországi Szövetsége. A Szövetség támogatásával készült el a verseny új arculata és honlapja is, ahol a versennyel kapcsolatos részletes információk is rendelkezésre állnak: http://piackutatas-verseny.info

A jelentkezéseket várják a verseny szervezői, azaz Neulinger Ágnes és Piskóti Marianna a Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének képviseletében, valamint Máth András a Mediaworks kutatási igazgatója, a verseny társszervezője.

  • Megosztom