Megújulást hozott a váltás – interjú Lengyel Andrással

Csak az fog dönteni, hogy aki amit ígér, azt le is szállítja-e – mondja Lengyel András, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A szakember számára új kihívást és egyben szakmai megújulást is hozott, hogy 14 év után új céghez igazolt.

 

– Az idei év komoly újdonságot hozott az életedben, 14 év után távoztál a RAS-tól, és az Atmediához igazoltál. Nagy lépés?

 

– Természetesen igen, és ez új kihívást és szakmai megújulást hozott a számomra. Az Axel Springernél eltöltött 14 év valóban nagyon hosszú volt, emiatt erősen kötődtem a kiadóhoz. A váltásomat azonban az is megkönnyítette, hogy a RAS és az Atmedia is nagyon profi és családias légkörű vállalat, amely manapság ritka. Amit külön kiemelnék, hogy Lukács Csaba, az Atmedia ügyvezetője nagyon profi csapatot épített fel, a menedzsmenttől kezdve bármelyik kollégáig. Az fogott meg az Atmediában, hogy nagyon komoly az az értékesítési modell, amit hat év alatt felépített, és ez komoly érv volt számunkra, amikor régi barátommal, Guttengéber Csabával átigazoltunk.

 

– Neked mennyire sikerült beilleszkedned, vagy azért még mennek a játszmák?

 

– Viszonylag gyorsan megy, mert a klub és a játékos is profi. Az első perctől kezdve profi csapattal dolgozhatok. Kiemelném még, hogy jelenleg 70 munkatársunk van, tehát ez nem olyan klasszikus nagyvállalat, ahol mindennapos a könyöklés. Emellett az Atmedia sokat költ belső képzésre, fejlesztésre egyéni és csapatszinten is. Ezek összessége azt adja, hogy nincsenek játszmák, hisztik: egyfelé húzunk, és ez jól működik.

 

– Az Atmedia nagyot nőtt az elmúlt években. Mi az, amivel neked kell megtolnod a cég működését?

 

– Valószínűleg a piacismeretem, a kereskedelmi hozzáállásom, a tapasztalataim, és talán a kapcsolataim azok, amelyek pluszt jelenthetnek a cégnek. Időközben megváltoztak a trendek, az elmúlt 5-6 esztendőben felgyorsult folyamatok komoly nyomást tesznek a régi médiapiaci struktúrákra. A tévéértékesítésben lassan 15 esztendeje, hogy a matekosok megalkották a táncrendet, hozzárakták az AVB-t, a mosolygós emberek pedig letáncolták, és még pénzt is kaptak érte. Emlékszünk a kezdetekre, amikor ebben sokkal több egyéb kereskedelmi szakmai tényező dominált, és úgy látni, hogy újra efelé fordul a dolog logikája. Természetesen egy meglévő infrastruktúrát egy újragondolt stratégiával érdemes megtartani. Már csak azért is, hiszen az árucikk darabszáma véges. De a „sales process” többi eleme jelenleg fejletlenebb, holott egyéb piacokon már egyre inkább „bróker” alkudozik „brókerrel”, és nem évente egyszer. Úgy érzékeljük, itt is efelé mozdul minden.

 

– Mit vársz 2017-től? Nehéz év lesz?

 

– Ugyanolyan lesz, mint az eddigiek. Csak a tévéről mondom: végre minden összehasonlítható. Csak az fog dönteni, hogy aki amit ígér, azt le is szállítja-e. Az Atmedia 2016-ban is leszállította minden ügyfelének a kialkudott áron amit ígért, darabra. Ez 2017-ben is így lesz!

 

Simon Krisztián

  • Megosztom