Megugrott a mobil adatforgalom

Jelentős növekedést hozott a karácsonyi időszak a hazai mobilszolgáltatók ügyfeleinek adatforgalmában, a Magyar Telekomnál 30, a Vodafone-nál 70 százalékos bővülést tapasztaltak a tavalyi ünnepi időszakhoz képest. Az SMS-ek száma tovább csökkent.

 

A korábbi várakozásoknak megfelelően a karácsonyi ünnepek alatt – december 24-én, 25-én és 26-án – küldött SMS-ek száma közel 10%-os csökkenést mutat a tavalyi hasonló időszakhoz képest a Magyar Telekom ügyfelei körében: tavaly közel 7,6 millió, az idén pedig már csak 6,9 millió szöveges üzenetet küldtek, ugyanakkor a három ünnepnap mobilinternetes adatforgalma közel 30%-kal nőtt. Az évekkel ezelőtt indult trend tehát folytatódik, évről évre nagyobb jelentőséget kap az internetes kommunikáció. A mobilinternet forgalom több mint háromnegyede már 4G hálózaton zajlik – derül ki a társaság közleményéből.

 

Az idei karácsonyi időszakban az egy évvel korábbihoz képest ugrásszerűen növekedett a Vodafone ügyfeleinek adatforgalma, míg a hagyományos telefonhívások, elküldött SMS-ek és MMS-ek száma sokkal kisebb mértékben változott. A Vodafone ügyfelek belföldi adatforgalma egy év alatt közel 70 százalékkal bővült, míg 2014 karácsonyához képest több mint megduplázódott. Ennél is nagyobb mértékben nőtt a roaming környezetben bonyolított adatforgalom, ami a roaming korlátok lebontásának köszönhetően 2014 karácsonyához képest közel 8-szorosára, a 2015-ös ünnepi napokhoz képest pedig a kétszeresére bővült.

 

A 2016. december 24. és 26. között az okostelefonok és táblagépek segítségével elküldött sok millió különböző internetes üzenet mellett nagyon sokan a hagyományos módon üdvözölték ismerőseiket, rokonaikat, barátaikat, így a Vodafone ügyfelei közel 106 ezer MMS-t és 6,4 millió SMS-t küldtek és 9,4 millió hívást indítottak a karácsonyi időszakban.

 

Mindez azt jelenti, hogy az előző évekhez hasonlóan tovább folytatódott az SMS-ek számának csökkenése, míg 19 százalékkal nőtt az MMS küldések száma. A karácsonyi időszakban – részben bizonyára a korábban bevezetett korlátlan csomagoknak és a családon belüli díjmentes hívások lehetőségének is – a Vodafone ügyfelei mintegy 1 százalékkal több hívást indítottak, mint 2015 karácsonyán, és a hívások 2,4 százalékkal hosszabbak is lettek.

  • Megosztom