Megugrott a HírTV bevétele

Jócskán megugrott a múlt évben a HírTV Zrt. bevétele, igaz az 1,9 milliárd forintos növekedésben szerepet játszhatott az is, hogy a ClassFm hirdetéseit is a cégnél létrehozott sales-csoport értékesíti. A társaság nyeresége is bővült 2011-ben, és meghaladta a félmilliárd forintot.

8,88 milliárd forintos bevétellel zárta 2011-et a HírTV Zrt., ami igencsak látványos bővülést jelent az egy évvel korábbi, 6,97 milliárd forinthoz viszonyítva. A jelentős növekedésben valószínűleg szerepet játszott az is, hogy a vállalaton belül 2010. júliusában létrehoztak egy önálló sales-csoportot az Advenio Zrt. által működtetett ClassFm kereskedelmi rádió hirdetéseinek értékesítésére.

 

A vállalat tulajdonosainak a cég nyereségességére sem lehet panaszuk, hiszen 2011-et 528 millió forintos adózott eredménnyel zárta a társaság, míg egy évvel korábban még „csak” 302 millió forint volt a profit. A HírTV Zrt. egyébként a Publimont Kft.-vel és a Hung-Ister Zrt.-vel együtt komoly szerepe volt abban, hogy a Marketing&Media magazin által összeállított, a 30 legnagyobb hazai médiacéget bemutató listán szereplő társaságok összbevétele nőtt 2011-ben. A három társaság ugyanis együtt a TOP30 forgalomnövekedésének közel felét adta, köszönhetően annak, hogy tavaly sikeresen csábítottak magukhoz állami hirdetőket és megrendelőket.

 

A tavaly átlagosan 250 főt foglalkoztató HírTV Zrt.-nek a 2011-es évre vonatkozó beszámolója szerint két tulajdonosa van. Dr. Liszkay Gábor 29,91 százalékos, míg a Pro – Aurum Vagyonkezelő Zrt. 70,09 százalékos részesedéssel bír a társaságban.

 

Egyébként a Pro-Aurum Zrt. jelentős tulajdonrésszel bír más médiapiaci vállalkozásokban is, így például 50 százalékos részesedése van a közterületi reklámpiacon érdekelt, tavaly milliárdos nyereséget elérő Publimont Kft.-ben és 17,14 százalékban tulajdonosa a Nemzet Lap- és Könyvkiadó Kft.-nek. Emellett pedig 23,27 százalékos részesedése van a társaságnak a Közgép Építő és Fémszerkezetgyártó Zrt.-ben.

 

A Marketing&Media következő lapszámában részletes és alapos elemzést olvashatnak arról, hogy a top 30 médiacég, és az egyes szektorok milyen teljesítményt nyújtottak tavaly és az azt megelőző években.

  • Megosztom