Megugorhat jövőre a reklámköltés

Mintegy 5,4 százalékos növekedéssel számolnak a médiumok a MAGNAGLOBAL friss becslése szerint. A tévé elsősége még sokáig megmarad, de 2013-ra a napilap helyett az online lesz a második legnagyobb hirdetési médium.

A MAGNAGLOBAL, az IPG Mediabrands szervezete frissített globális reklámköltés becslést adott ki a egy átfogó modell mentén, amely több mint 60 ország adatait tartalmazza 1999 és 2016-os időszakra vonatkozóan. Becsléseink szerint a világ médiatulajdonosai 2011-ben 5,4%-kal növelik a reklámbevételeiket, amely összesen 412 milliárd amerikai dollárt jelent majd, állandó árfolyam mellett, amely meghaladja a korábban publikált, +4,2%-os várakozásainkat. Ez a 2010-es felépülés évét követi, amely +6,9%-os növekedést hozott, a korábbi, +5,6%-os várakozásokat felülmúlva. A reklám által támogatott médiagazdaság a világ legtöbb országában, Argentínával, Indiával és Kínával az élen, határozottan a folyamatos bővülés útját követi, míg a piacok kisebb része, pl. Görögország, Horvátország és Írország az ellentétes, csökkenő reklámszektorral küzd.

A hosszútávú növekedési ráták szintén javultak, magasabb elvárásokat tükrözve a globális gazdasági fellendülés iránt. 2016-ig az iparági világszintű átlag éves növekedési ráta (CAGR) +6,3%, ahol a legtöbb év becslése több mint fél százalékkkal javult a 2010. júniusban publikált adatokkal összehasonlítva.

A televízió 2011-ben is megtartja a vezető szerepét a világon, a hirdetési piacból való több mint 40%-os részesedésével, összesen 169 milliárd USA dollárral. Globális szinten ez a médium 2016-ig évi átlag 7.5%-os növekedést tudhat magáénak. Az online reklámpiac még gyorsabban bővül, megelőzve a napilapot, amely csak 2013-ig lesz a világ második legnagyobb hirdetési médiuma. Az online 2016-ban eléri a 117 milliárd dolláros volument. Ez leginkább a piac terjeszkedésének köszönhető, mivel ennek a médiumnak az új hirdetők alkotják a gerincét. Ám a napilapok piaca visszafogottan, de növekszik – állandó árfolyam mellett a következő öt éven keresztül évente átlag 1.7%-kal – a sok piacon jellemző folyamatos csökkenések ellenére is. Több országban az újság a lehetséges módja a fejlődő fogyasztói csoportok felé való tartalomterjesztésnek és az online-nal való versenyben sem éri jelentős kannibalizáció.

A magazinok rosszabb körülményekkel szembesülnek az online versenyben (különösen a hírek és a celebtartalmak), és 2016-ig éves átlagban csak 0.1%-os növekedéssel számolunk. A rádió és a közterület világszinten 4,1% és 8,0%-kal bővülhet majd éves átlagban az elkövetkező öt évben, amely némileg több, mint amit a 2011-es évre várunk. Nem meglepő, hogy a két abszolút számban és relatív növekedésben is kiemelkedő piac India és Kína. India hirdetési piaca 2011-ben 21,0%-kal növekedhet helyi pénznemben, amely így 243 milliárd rúpiát generálhat (több mint 5 milliárd amerikai dollárt). Az ezt követő öt évben átlag 19,1%-os átlag növekedési rátára számítunk. Kína teljesítménye az eddigieknél is jobban erősödik, az öt éves periódusban átlag évi 16,6% -os becsült reklámbevétel emelkedéssel. Kína 2013-ra a világ második legnagyobb piacává válhat és a médiatulajdonosok 391 milliárd jüant generálhatnak. Állandó árfolyam mellett ez 57,4 milliárd amerikai dollárt jelentene.

A digitális média helyezkedik az új előrejelzésünk előterében. Ezúttal külön lebontott előrejelzési adatokat mutatunk a mobil, online video és digitális közterületi és mozis reklámokra is. 2011-ben várakozásaink szerint az online video a globális reklámtortából 4,7 milliárd dolláros szeletet hasít ki, és évente 19,6%-ot növekszik 2016-ig, amikorra ez a szektor 11,4 milliárd dolláros volument ér majd el. A mobil hirdetési piac kisebb, 2,7 milliárd dolláros, és hasonló ütemben nő majd. 2016-ra a médiatulajdonosok a mobilhirdetésekből 6,6 milliárd dollárt kereshetnek. A digitális közterületi reklám fontossága nő, de a mobilnál kisebb arányú a jelenléte (2,6 milliárd dolláros bevétel) és lassabb ütemben nőhet az elkövetkező években , összesen 5,2 milliárd dollárra 2016-ra. A mozi 2011-ben 2,8 milliárd dollárt ér el és átlag 9.1%-kal nő az elkövetkező öt év alatt.

  • Megosztom