- Hirdetés -

Meglepő hír az autópiacról

|

- Hirdetés -

Rekordot döntött márciusban az autóeladás az Európai Unióban, az ACEA, az európai autógyártók szövetségének közlése szerint 1,89 személygépkocsit helyeztek forgalomba a múlt hónapban, ami 11,2 százalékos növekedést jelent.

 

Az erőteljes növekedés elsősorban naptári hatásnak tulajdonítható, a húsvéti ünnepek ugyanis tavaly márciusra, az idén pedig áprilisra estek. Az 1,89 millió azonban ezzel együtt is a valaha elért legmagasabb márciusi érték – írja az MTI.

 

Márciusban a legnagyobb nemzeti piacok mindegyikén jelentősen növekedtek az autóeladások. Olaszországban 18,2 százalékkal, Spanyolországban 11,4 százalékkal, Nagy-Britanniában 8,4 százalékkal és 7,0 százalékkal Franciaországban. A legnagyobb növekedés a forgalomba helyezésekben Görögországban volt márciusban, 49,5 százalékos, az első negyedévben pedig 37,7 százalékos. Bulgáriában 34,8 százalékkal több autót helyeztek forgalomba márciusban, mint egy évvel korábban, az első negyedévben pedig 22,4 százalékkal többet.

 

Magyarországon márciusban 9924 új autót helyeztek forgalomba az ACEA adatai szerint, 32,2 százalékkal többet, mint 2016 márciusában, ami a harmadik legnagyobb növekedés volt az EU-ban. Az idei első három hónapban 24,3 ezer volt a magyarországi forgalomban helyezések száma, 23,6 százalékkal magasabb a tavalyinál. Negyedéves növekedésben Görögország mellett még 27,5 százalékkal Románia előzte meg Magyarországot.

 

Az első három hónapban 8,4 százalékkal 4,141 millióra emelkedett a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma az EU-ban. A legnagyobb piacok közül, Olaszországban 11,9 százalékos volt a növekedés az első negyedévben, a spanyolországi 7,9 százalékos, a német pedig 6,7 százalékos volt, míg Nagy-Britanniában 6,2 százalékkal, Franciaországban pedig 4,8 százalékkal több személygépkocsit helyeztek forgalomba.

 

A legtöbbet a legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen konszern márkáiból helyezték forgalomba márciusban, 403 ezret, 6,5 százalékkal többet, mint 2016 márciusában. A konszern márkáinak együttes piaci részesedése ugyanakkor 21,3 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 22,3 százalékról. Az első negyedévben a Volkswagen márkáiból 5,7 százalékkal többet, 935 ezret helyeztek forgalomba az EU-ban, a piaci részesedés pedig 22,6 százalékra csökkent 23,2 százalékról.

 

A legnagyobb növekedést márciusban a Jaguar Land Rover érte el, 26,5 százalékosat, valamint a Suzuki 24,5 százalékosat. A Suzuki az első negyedévben 31,1 százalékkal, a Jaguar Land Rover pedig 14,7 százalékkal növelte eladásait. Márciusban a Honda eladásai 14,6 százalékkal, az első negyedévben pedig 11,1 százalékkal csökkentek.

 

Tavaly az európai autópiaci forgalom 6,8 százalékkal 14,64 millióra nőtt, megközelítve a 2008-as szintet. A legalacsonyabb éves forgalmat, 11,8 milliót 2013-ban regisztrálták az EU-ban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Különleges bankkártyák a párizsi olimpia alkalmából

Mostantól a párizsi olimpiai játékok szellemiségét megidéző, egyedi Visa bankkártyákat igényelhetnek az MBH Bank ügyfelei, és nagyszabású, a két vállalat által támogatott kvízjáték kezdődik, amelynek győztesei párizsi utazást és olimpiai belépőt nyerhetnek. A kezdeményezés...

Új trendek a használtautó-piacon

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. A COVID-időszak kezdetben érthető módon...

Tovább erősödött a BioTechUSA

Emelkedő pályán maradt a nehéz gazdasági környezetben is a BioTechUSA-cégcsoport, amely tavaly az egy évvel korábbi rekordév magas bázisához képest is csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte az árbevételét. Közel 5 milliárd forintot...

Újabb változás az eMAG-on

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...