Meglepő Brexit-hatás

Miután az Európai Unióból történő kilépésre szavaztak a britek, számos tanulmány jelent meg arról, hogy milyen hatásai lehetnek a döntésnek a szigetország és az EU gazdaságára. Többek között a médiapiacot is érzékenyen érintheti a lépés, a GroupM csökkenő reklámbevételre figyelmeztet, azonban akadnak olyanok is, akiknek a Brexit-tel új lehetőségek nyíltak meg: a kiberbűnözők már támadásba is lendültek.

 

A Brexit miatt félelmekre alapozva támadásba lendültek a kiberbűnözők, megszaporodtak az olyan csaló e-mail kampányok, illetve adathalász támadások, amelyek biztonságos befektetési lehetőségekkel csábítják a briteket. A Daily Mail című angol napilapnak a Digital Shadows informatikai biztonsági cég szakértője nyilatkozott, aki elmondta, hogy az utóbbi napokban ugrásszerűen megnőtt az olyan e-mail kampányok mennyisége, amelyek a pénzügyi piacokon tapasztalható jelenlegi felfordulás ellen biztonságos menedéket jelentő befektetéseket ígérnek.

 

A leggyakrabban a „Brexit történelmi esést hoz a piacon” című csaló e-mailekkel találkoznak a szakértők, amelyek a fenyegető üzenettel arra igyekeznek rávenni a felhasználókat, hogy a megoldást kínáló hivatkozásra kattintsanak. Ha ezt megteszik, már meg is történt a baj, ugyanis olyan helyekre irányítják át így őket, ahonnan rosszindulatú kódok töltődnek le a gépeikre. Ezek segítségével pedig szinte bármilyen, a számítógépen tárolt információhoz hozzájuthatnak a kiberbűnözők, fájlokat törölhetnek, kéretlen reklámüzenetekkel bombázhatják a felhasználót, vagy akár távolról át is vehetik azok irányítását.

 

Bár az Egyesült Királyság Európai Unióból történő kilépésének menetrendje még nem ismert, a piacokat alaposan megrázta a népszavazás eredménye, így nem meglepő, ha ilyen csaló kampányoknak sok, a befektetését féltő magánszemély bedől. A Brexitről szóló döntés hatalmas zuhanást hozott az angol font árfolyamában, de a londoni tőzsdét is megrázta, igaz ott azóta megtörtént a korrekció. A kilépés az élet minden területén érezteti majd hatását, így természetesen a média sem lesz kivétel ez alól. Azt azonban egyelőre nem igazán lehet felmérni, hogy mekkora kárt is okoz ez a brit médiaszektornak. A GroupM pár nappal a Brexit döntés után arra figyelmeztetett, hogy jelentősen lassulhat az Egyesült Királyság reklámpiacának bővülése. A WPP-hez tartozó cég korábban 6,3 százalékos médiaköltés növekedéssel számolt erre az évre, azonban érdemes megjegyezni, hogy ez már kisebb növekedés, mint amennyit az év elején vártak, éppen a Brexit okozta bizonytalanság miatt.

  • Megosztom