Tovább nő a globális reklámpiac

Idén először fordulhat elő, hogy a digitális reklámköltés felülmúlja a tévés hirdetési piacot az Egyesült Államokban – derül ki a Dentsu Aegis Network friss előrejelzéséből. A prognózis szerint globális szinten 3,8 százalékkal bővülhet a reklámpiac 2019-ben a múlt évhez képest, amiben fontos szerepet játszik néhány ázsiai ország.

Az idén összesen 625 milliárd dolláros lehet a hirdetési piac világszinten a Dentsu Aegis Network előrejelzése alapján. Az Ázsia/Óceánia régió a globális átlagnál gyorsabb, 4,5 százalékos fejlődést produkálhat. Kínában 7 százalékos növekedés várható, összesen 104 milliárd dollárt költhetnek hirdetésekre a távol-keleti országban, ami a teljes világpiac 17 százalékát jelenti. További érdekesség Kína kapcsán, hogy idén az összes reklámköltés közel kétharmada már digitális csatornákon történik. A térség másik meghatározó, gyorsan növő piaca India lesz, ahol ebben az évben 10 százalékos bővülés várható a hirdetési költésekben.

Meglepően jól teljesíthet 2019-ben néhány érettebb piac is. A prognózis szerint az Egyesült Királyságban a korábban várt 4,7 százalék helyett akár 6,1 százalékos is lehet a fejlődés mértéke. Sőt, a Brexit miatti bizonytalanság még jövőre sem fékezi le a reklámköltést a szigetországban, 2020-ban 7,1 százalékos további növekedést várnak a Dentsu szakértői.

A leggyorsabban fejlődő csatorna a digitális lesz, ebben a szegmensben 13 százalékos fejlődést prognosztizálnak idén, és összesen 254 milliárd dolláros lehet a digitális reklámköltés. Ez azt jelenti, hogy a Dentsu által vizsgált 59 piacon a teljes hirdetési bevétel 41 százalékát adja ez a csatorna. Az Egyesült Államokban idén a múlt évhez képest 12,3 százalékkal bővülhet a digitális reklámköltés, elérve a 82,8 milliárd dollárt. Ez egyben azt is jelenti, hogy ha bejön a Dentsu előrejelzése, akkor idén először fordul elő, hogy a digitális reklámköltés nagyobb lesz, mint a hagyományos televíziós.

Magyarországon már korábban megtörtént ez a váltás, a Magyar Reklámszövetség adatai alapján az internetes hirdetési költés már 2015-ben felülmúlta a tévést, és azóta nem változott ez a sorrend.

  • Megosztom