Mediator: közelebb a globális reklámvilághoz

Új fázisához érkezett a Mediator-sztori. A nemrégiben a WPI-hoz csatlakozó ügynökségnél azt remélik, közelebb kerülnek a globális reklámvilághoz. Tervekről és lehetőségekről nyilatkozott a cég három meghatározó vezetője a Marketing&Media magazinnak.

Folytatjuk a növekedési trendet

Biró László operatív vezető

– Nemrég csatlakoztak a WPI-hoz. Milyen előnyei lesznek ennek a Mediatorra nézve?

– Olyan nemzetközi kutatásokhoz, know-how-hoz juthatunk hozzá a hálózat által, amit a magyar piacon is kamatoztatni tudunk. Így nemcsak a Mediator, hanem az ügyfeleink is előnyét élvezhetik a nemzetközi háttérnek. Emellett természetesen megőrizzük a függetlenségünkből adódó rugalmasságunkat, gyorsaságunkat és ügyfélközpontú gondolkodásunkat.

– Ezzel még tovább nőhet a cég?

– Reményeink szerint a hálózatból is lesznek ügyfeleink, illetve a megszerzett nemzetközi tapasztalattal még tovább tudunk növekedni.

– Mit jelent a full service gondolkodásmód, amit a Mediator Group képvisel?

– Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy egyike vagyunk azon kevés ügynökségnek, amelyek full service-nek mondhatják magukat. A kreatív-, a média- vagy akár a socialmedia-divíziónk önállóan is megállná a helyét az ügynökségi piacon, így együtt pedig olyan egyedi szolgáltatást tudunk nyújtani, ami unikális Magyarországon.

– Külföldön nem akarják megmérettetni magukat? Mit gondol, hogyan állnának helyt a nemzetközi színtéren?

– Az elmúlt években több nemzetközi kampányban is mi voltunk a lead ügynökség, dolgoztunk például a Deichmann-nak vagy a Henkelnek több európai országban. A WPI-hez való csatlakozással ezt a jövőben reményeink szerint még gyakrabban meg tudjuk tenni.

– Sokat nőtt a cég bevétele az elmúlt években. Nagyságrendileg mekkora most ez az összeg?

– A cég operatív vezetését 2014 közepén vettem át, azóta minden évben félmilliárdot tudtunk növekedni árbevételben, és továbbra is szeretnénk ezt a trendet folytatni. A tavalyi évben másfél milliárd forint volt a Mediator árbevétele, ezzel az ügynökségi piac egyik legnagyobb szereplője lettünk (nem számítva a médiaügynökségeket). Mindezt úgy értük el, hogy nem nyertünk közbeszerzést, nem voltak politikai hátterű megrendeléseink, sőt eddig nemzetközi hálózatból sem kaptunk ügyfelet. Nem könnyű évről-évre ennyit növekedni, üzemeltetni a növekvő rendszert, de eddig sikeresen vettük az akadályokat.

– Ezzel együtt a profit is nőtt?

– Természetesen, de abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a tulajdonosok nem gyors profitot szeretnének realizálni, hanem hosszú távon gondolkodnak a vállalatban. Nyitottak arra, hogy a profit nagy részét visszaforgassuk a cégbe, és olyan beruházásokat hajtsunk végre, amelyek hosszú távon is segítik a növekedést.

Közelebb a globális reklámvilághoz

Bíró Attila ügyvezető

– A cég egyik alapítójaként elégedett a vállalat eddigi életgörbéjével?

– Teljes mértékben. Eddig a mindenféle kihívások, mint például a válság, ellenére is folyamatosan tudtunk fejlődni, növekedni.

– Honnét indultak? Mekkora most a cég?

– Klasszikus minivállalkozásként indultunk. Az akkori egyetlen alkalmazottól mára majdnem hatvan fővel működő cégcsoporttá cseperedtünk. Mostantól pedig, a WPI-be történő csatlakozással tulajdonképpen egy ötven országban jelenlévő networkcéggé váltunk.

– Mit vár a csatlakozástól?

– Reményeink szerint még közelebb kerülünk a globális reklámvilághoz úgy, hogy közben megőrizzük a függetlenségünket. Szeptember közepén volt Párizsban a WPI éves konferenciája, amelyen Bíró Lászlónak lehetősége volt hosszasan beszélgetni Ben Wooddal, a Facebook európai igazgatójával a várható trendekről. Ezekkel a lehetőségekkel olyan tudáshoz juthatunk, amely még versenyképesebbé tehet minket a piacon.

– Változik-e valami a cég életében?

– Gyorsabban tudunk majd reagálni az ügyfeleink nemzetközi kéréseire, megnyílnak olyan lehetőségek, amelyekre egy független magyar tulajdonú ügynökségnek amúgy nem lenne esélye.

– Az ügyfelek számára jelent-e bármilyen változást a WPI-tagság?

– Mindenképp sok előnye van a csatlakozásnak. Pont néhány hete kaptunk egy kérést az egyik ügyfelünktől egy Snapchat-kampány kapcsán. Egy gyors e-mail után, amit az amerikai partnerünkkel váltottunk, máris képben voltunk azzal, milyen lehetőségei vannak az ügyfelünknek egy nem hagyományos kampány lebonyolítására.

– Lesz-e lehetőség arra, hogy a cég külföldön is megmérettesse magát?

– Dolgozunk rajta. Realitása egyelőre annak van, hogy a meglévő ügyfeleink sikeres kampányait adaptáljuk más országokban. De pont a konferencián felmerült, hogy az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában is nagyon nagy hiány van socialmedia-szakemberek terén. Így nem lennék meglepődve, ha hamarosan Budapestről dolgoznánk be például egy denveri ügynökségnek.

Előtérben a 360 fokos gondolkodás

Tárkányi Szabolcs kreatívigazgató

– Mennyire nehéz manapság az ügyfeleket megtartani? A Mediatornál mekkora a fluktuáció?

– Jó ügyfélkezeléssel, profi kapcsolattartással és természetesen jó minőségű kreatív megoldásokkal biztos, hogy hosszú távon tudunk együttműködni az ügyfeleinkkel. A legtöbb esetben a full service kínálta adottságaink is segítik a sok éves közös együttműködést. Az ügyfél is sokkal nyugodtabban alszik, ha minden marketingmegoldását egy kézben tudja. Nálunk kifejezetten jellemző a hosszú távú partneri viszony, vannak ügyfeleink, amelyek a kezdetek óta, azaz több mint tíz éve velünk dolgoznak.

– Mennyire változik a multik gondolkodásmódja?

– A multinacionális ügyfelek körében azt tapasztalom, hogy amennyire lehet, próbálnak frissek maradni és új módon, új csatornákon kommunikálni, de sok esetben még mindig évekkel vagyunk lemaradva a nemzetközi trendektől. A vizuális kultúránkat még mindig alulértékeljük, és nem bízunk a hazai fogyasztók jó ízlésében. Vannak szép próbálkozások, de a marketingszakma még mindig fél és bátortalan, pedig aki mer, az nyer. Egy merészebb kreatív vagy egy szép kivitelezés, ami nem öncélú és szakmailag is megalapozott biztos, hogy a marketingoldalon is szép számokat eredményez.

– Az integrált, 360 fokos kampányok mennyire működnek?

– Úgy látom, hogy most kell igazán 360 fokban gondolkodni. Egy jó offline/online médiamix már nemcsak minden csatornára kiterjed, hanem egész különleges területekről is megtalálja a fogyasztókat. Ez egy kifejezett erőssége a Mediatornak, hogy egy asztalhoz ül le a social mediás, a kreatív, a médiatervező és az account. Így sokkal hatékonyabban és pontosabban tudjuk megalkotni a kampányokat és képesek vagyunk valódi 360 fokos gondolkozásra. Elkerülhetetlen, hogy a mai fogyasztókat csak pár megszokott csatornán szólítsuk meg. A nagymamák ugyanúgy elérhetők már online, mint egy Z generációs egy printen vagy egy köztéri felületen. Mindenhol ott kell lenni, és ezt nagyon komoly, szakmailag is felkészült csapattal kell

megtervezni.

– Mennyire fontosak a díjak?

– A Mediator az utóbbi években nőtt akkorára, hogy megmutassa magát a hazai piacon. Nyilván egy ekkora ügynökség szeretne komolyabb szereplővé válni a kreatív és hatékonysági versenyeken is. Az idén már nyolc anyagunkat ítéltük meg úgy, hogy indítjuk egy-egy megmérettetésen, reméljük, díjakat is hoznak a dicsőségfalunkra. De ami a legfontosabb számunkra, bármilyen félreérthetően hangzik is, az az, hogy továbbra is hosszú távon és eredményesen tudjunk együttműködni leendő és új ügyfeleinkkel. És ha ez a közös munka díjakat is eredményez, akkor azt gondolom, hogy minden álmunk teljesült.

  • Megosztom