Médiás topvezetők az eredményeikről és a reklámadóról

Saját cégüket illetően alapvetően optimisták a legnagyobb médiavállalatok vezetői. A reklámadó kivezetése kapcsán felszabaduló forrásokat többen is fejlesztésekre fordítják.

A Marketing&Media magazin a tavalyi eredményeikről, az idei évről és a reklámadó kivezetésének hatásáról kérdezte a hazai médiás topvezetőket.

Erős őszi szezon

Vidus Gabriella, RTL Magyarország, vezérigazgató

Elégedettek vagyunk az RTL Magyarország 2018-as teljesítményével, megőriztük piacvezető helyünket, és a vállalatcsoport 8 millió euró (EBITDA) nyereséggel zárta a tavalyi pénzügyi évet. A saját tartalmak gyártásának költségei emelkedtek, de a verseny pillanatnyilag igen kiélezett a piacon, és az eddigiek alapján továbbra is jól állunk. Hasonlóan sikeres évet várunk, mint amilyenek az előzők voltak, megőrizzük piaci pozíciónkat és a Drága örökösökhöz, A mi kis falunkhoz vagy az X-Faktorhoz hasonló, kiemelkedő sikereket készítünk. Az év első öt hónapjában a napok 88 százalékában győzött az RTL Klub a kereskedelmileg legfontosabb nézőknél, és a teljes csatornacsoport is első volt 27,4 százalékos átlaggal a 18–49 éveseknél. Hasonlóan erős őszi szezonon dolgozunk. A reklámadó nulla százalékra mérséklésének piacélénkítő hatásában bízunk. Ahogyan a reklámadó bevezetése anno nem befolyásolta az árazást és nem okozott többletkiadást az RTL Magyarország felületein reklámozóknak, úgy annak kivezetése sem okoz árcsökkenést. Az eddig reklámadóra fizetett összeget pedig tartalomfejlesztésre fogjuk fordítani, hogy még színesebb kínálatot biztosítsunk a nézőknek.

Jól indult az év

Vaszily Miklós, TV2 Csoport, igazgatósági elnök

A tavalyi év közel 1,7 milliárd forintos eredménye és az emögött lévő teljesítmény egyértelműen azt mutatja, hogy a TV2 Csoport jó irányba mozdult el. Kollégáimmal azon vagyunk, hogy ez az eredmény a jövőben még kiemelkedőbb lehessen. Ehhez azt gondolom, minden lehetőségünk megvan, akár a programstratégiánk további finomhangolására, akár a digitális térben rejlő lehetőségeink határozottabb kiaknázásra gondolunk. Az idei év első fele nagyon kedvezően alakult a TV2 Csoport számára, hiszen szinte minden hónapban minden korcsoportban első helyen végeztünk a nézettségi versenyben. Azt gondolom, hogy ennek a trendnek a fenntartására kell fókuszálnunk a jövőben, nemcsak a nézettséget, de a pénzügyi eredményességet illetően is. Mindenképpen komoly pozitív hatásként értékeljük a törvényi változásokat.

Nemzetköziek között elsők

Harsányi Gábor, Viacom International Media Networks, kelet-közép-európai elnök-vezérigazgató

A tévés portfóliónk nézettsége 2018-ban újabb hét százalékkal növekedett, így továbbra is a legnézettebb nemzetközi tematikus kábelportfóliónak számít. Főműsoridőben az összes jelentősebb portfólió közül a Viacomé emelkedett a leginkább, 12 százalékkal, ezen belül a Comedy-csatornák léptek előre a legnagyobb mértékben, ugyanis sikeres lett a 2017-ben indított, könnyedebb humort képviselő Comedy Central Family bevezetése. A Nickelodeont és a Nick Jr.-t magában foglaló gyermekportfólió pedig továbbra is piacvezető. A hagyományos lineáris televíziózás megerősítése és a portfólió nézettségének további növelése mellett a Viacom egyre nagyobb figyelmet fordít a nem lineáris tartalomelosztásra. Tavaly december óta elindítottuk a Paramount+ nevű on-demand szolgáltatásunkat, jelenleg pedig vizsgáljuk a Nickelodeon Play mobiltelevíziós alkalmazás bevezetésének a lehetőségét is. A reklámadó kivezetése üdvözlendő fejlemény, amely hozzájárulhat a hazai médiapiac versenyképességének megőrzéséhez, így ahhoz is, hogy a jövőben több helyi gyártású produkció készüljön.

Túlteljesített tervek

Dr. Király Mária, Ringier Axel Springer Magyarország, operatív ügyvezető igazgató

Tavaly a RAS magyarországi érdekeltségei túlteljesítették az ez évre prognosztizált közös eredményt. Ezt nem befolyásolta nagy, egyszeri hatás. Nem voltak adásvételek, ugyanazokkal az üzletágakkal mentünk tovább, mint korábban. A portfóliónkban alapvetően kisebb optimalizálások voltak, de egy újdonsággal is előrukkoltunk: kipróbáltuk magunkat a bookazine formátummal, és ez jó ötletnek bizonyult. November óta már a harmadik bookazine kötetünk jelent meg, a piaci érdeklődés pedig minden előzetes várakozásunkat felülmúlta. A korábbi kihívások továbbra is érvényesülnek: változatlanul emelkedik a papír ára, a nyomdakapacitások centralizált működése szembeötlő. Ezeken a területeken nincs nagyon mozgástér az ártárgyalásokra. A munkaerőhöz kapcsolódó költségek szintén nőnek, és ez két irányból is hat, hiszen nemcsak a cégcsoporton belül érvényesül, de a partnerek árképzésében ugyanúgy megmutatkozik. Ezekkel a hatásokkal természetesen terveztünk, és az első féléves számok szerint szépen teljesítünk. A reklámadó felfüggesztése nyilván segíti az évünket, örömmel vettük a hírét. A piacon számos kiadó van, amely jóval kisebb a RAS-nál, ezek még inkább ki voltak téve a reklámadó terhének, mint mi. Az ő kilátásaik szempontjából még fontosabb ez a kedvező változás.

A Marketing&Media magazin legújabb számában további médiás topvezetők értékelését is elolvashatja, köztük Guttengéber Csabáét és Ziegler Gáborét.

Heszler Róbert

  • Megosztom