Marketinges fejlesztés a Pannon Egyetemen

Innovatív technológiát alkalmazó beruházást valósítottak meg a veszprémi Pannon Egyetemen. A marketing fókuszlabornak köszönhetően jelentősen bővül az intézmény szolgáltatási portfóliója.

Ma adták át a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karának új – EU-s forrásból megvalósított – fejlesztését, az úgynevezett marketing fókuszlabort. A szemmozgást követő kamerával felszerelt laborban egyedi audio- és videorendszer került kiépítésre, közel 60 millió forint értékben.

A fejlesztés révén az egyetemen a vállalati partnereik megrendelései alapján olyan vizsgálatokat tudnak elvégezni, amelyek segíthetik a termékfejlesztők munkáját és a vásárlói elégedettség feltárását. A fókuszlaborban termékek tesztelésére, a szolgáltatásokkal kapcsolatos érzelmi háttér feltárására, a fogyasztói preferenciák mélyebb megismerésére nyílik lehetőség.

A szemkamera ugyanis képes követni és rögzíteni az emberi szem mozgását, így nyomon követhető, hogy a fogyasztó éppen mire figyel. Ez a megoldás a tudományos kutatások mellett az üzleti világban is széleskörűen alkalmazható. Többek között online értékesítési felületek, weboldalak látogatóinak viselkedését is lehet vele elemezni. Alkalmas lehet akár dizájnelemek sikerességének a tesztelésére is.

A szemkamerával bármilyen belső térben, vagy képernyős felületen elhelyezett információ hasznossága tesztelhető és optimalizálható. Sőt, megoldható, hogy külső helyszínen is alkalmazzák. Az innovatív megoldás révén a fogyasztói visszajelzések mélyrehatóbban és megbízhatóbban elemezhetők.

  • Megosztom