Márkasztorik a nagyvilágból

Az Apple a legértékesebb, Boltra váltott a Taxify, csődbe ment a legrégebbi utazási iroda, a világ legnagyobb cégei számára pedig egyre fontosabb a fenntarthatóság és a környezetvédelem. A Marketing&Media magazin összegyűjtötte a legizgalmasabb márkasztorikat a nagyvilágból.

Papíralapú csomagolás a L’Oréaltól

A kozmetikai csomagolások megújítása a L’Oréal azon fenntarthatósági törekvéseinek része, amelyeket a cég a Sharing Beauty With All fenntarthatósági programban is megfogalmazott. A L’Oréal és az Albéa közös fejlesztése alternatív megoldásként szolgál bizonyos kozmetikai csomagolások esetén. A környezeti előnyöket több kritériumot is tartalmazó életciklus-elemzéssel értékelik, amely megmutatja, hogy egy adott termék a teljes életútja során milyen hatást gyakorol a környezetre.

Az Apple a legértékesebb márka

Az idén 20. alkalommal tette közzé az Interbrand a világ száz legértékesebb márkáját bemutató listáját, amit ezúttal is az Apple vezet. A rangsorban szereplő brandek öszszértéke 2130 milliárd dollár, ami 5,7 százalékkal több a tavalyinál. Az Apple első helye, illetve a Google második pozíciója szinte már papírformának számít, ahogyan az sem meglepő, hogy az Amazon lett a harmadik. A top 10-ben 5, míg az első 20-ban 11 technológiai szektort képviselő brand található.

Érdekesség, hogy a tavaly még 9. Facebook ezúttal csak a 14. pozíciót szerezte meg, a márka értéke 12 százalékkal esett egy év alatt. A top 10-ben a technológiai szektor mellett egyedül az autóipar tudott felmutatni két képviselőt, a Toyota és a Mercedes került be a szűk elitbe. A legértékesebb médiamárka a Disney, 44,35 milliárd dollárral, a brand értéke egy év alatt 11 százalékkal erősödött. A listán szereplő brandek negyedénél 10 százaléknál is nagyobb volt a márkaérték-növekedés. A legjobban a Mastercard teljesített, amely 25 százalékos fejlődést ért el.

Csődöt jelentett a Thomas Cook

Szeptember végén az egyik legrégebbi utazási iroda csődbe ment, tevékenységét pedig azonnali hatállyal beszüntette. A vállalat hitelezői a korábban létrehozott 900 millió fontnyi mentőcsomagon felül további 200 millió font előteremtését várták el a vállalattól, amit az nem tudott biztosítani, így a cég csődbe ment, eszközeit likvidálják, a működését pedig azonnali hatállyal beszüntette.

A Thomas Cook 16 országban volt jelen, évente 19 millió utast szállított, a bevétele pedig megközelítette a 10 milliárd fontot. Az anyacég csődje magával rántotta a német, az osztrák és a lengyel leányvállalatot is.

Boltra váltott a Taxify

Az utazási szolgáltató névváltása részleges arculatváltással is együtt járt, a változás legfőbb célja pedig az volt, hogy összhangba kerüljön a márka és a vállalat közlekedéssel kapcsolatos átfogó víziója, mivel a Bolt az autós utazásszervezésen túl motoros és e-rolleres utazásmegosztással is foglalkozik.

Az észt alapítású technológiai cég több mint 30 országban 25 millió felhasználóval büszkélkedhet, ezzel pedig piacvezető Európában és Afrikában. A Bolt elsőként kínált utazásszervezést és robogómegosztást egyazon okostelefonos alkalmazáson belül. A cég jelenleg rollermegosztó szolgáltatásának bevezetésén dolgozik számos európai városban.

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami a Digitalstandon is megvásárolható ide kattintva.

  • Megosztom