- Hirdetés -

Márkasztorik a nagyvilágból

|

- Hirdetés -

Az Apple a legértékesebb, Boltra váltott a Taxify, csődbe ment a legrégebbi utazási iroda, a világ legnagyobb cégei számára pedig egyre fontosabb a fenntarthatóság és a környezetvédelem. A Marketing&Media magazin összegyűjtötte a legizgalmasabb márkasztorikat a nagyvilágból.

Papíralapú csomagolás a L’Oréaltól

A kozmetikai csomagolások megújítása a L’Oréal azon fenntarthatósági törekvéseinek része, amelyeket a cég a Sharing Beauty With All fenntarthatósági programban is megfogalmazott. A L’Oréal és az Albéa közös fejlesztése alternatív megoldásként szolgál bizonyos kozmetikai csomagolások esetén. A környezeti előnyöket több kritériumot is tartalmazó életciklus-elemzéssel értékelik, amely megmutatja, hogy egy adott termék a teljes életútja során milyen hatást gyakorol a környezetre.

Az Apple a legértékesebb márka

Az idén 20. alkalommal tette közzé az Interbrand a világ száz legértékesebb márkáját bemutató listáját, amit ezúttal is az Apple vezet. A rangsorban szereplő brandek öszszértéke 2130 milliárd dollár, ami 5,7 százalékkal több a tavalyinál. Az Apple első helye, illetve a Google második pozíciója szinte már papírformának számít, ahogyan az sem meglepő, hogy az Amazon lett a harmadik. A top 10-ben 5, míg az első 20-ban 11 technológiai szektort képviselő brand található.

Érdekesség, hogy a tavaly még 9. Facebook ezúttal csak a 14. pozíciót szerezte meg, a márka értéke 12 százalékkal esett egy év alatt. A top 10-ben a technológiai szektor mellett egyedül az autóipar tudott felmutatni két képviselőt, a Toyota és a Mercedes került be a szűk elitbe. A legértékesebb médiamárka a Disney, 44,35 milliárd dollárral, a brand értéke egy év alatt 11 százalékkal erősödött. A listán szereplő brandek negyedénél 10 százaléknál is nagyobb volt a márkaérték-növekedés. A legjobban a Mastercard teljesített, amely 25 százalékos fejlődést ért el.

Csődöt jelentett a Thomas Cook

Szeptember végén az egyik legrégebbi utazási iroda csődbe ment, tevékenységét pedig azonnali hatállyal beszüntette. A vállalat hitelezői a korábban létrehozott 900 millió fontnyi mentőcsomagon felül további 200 millió font előteremtését várták el a vállalattól, amit az nem tudott biztosítani, így a cég csődbe ment, eszközeit likvidálják, a működését pedig azonnali hatállyal beszüntette.

A Thomas Cook 16 országban volt jelen, évente 19 millió utast szállított, a bevétele pedig megközelítette a 10 milliárd fontot. Az anyacég csődje magával rántotta a német, az osztrák és a lengyel leányvállalatot is.

Boltra váltott a Taxify

Az utazási szolgáltató névváltása részleges arculatváltással is együtt járt, a változás legfőbb célja pedig az volt, hogy összhangba kerüljön a márka és a vállalat közlekedéssel kapcsolatos átfogó víziója, mivel a Bolt az autós utazásszervezésen túl motoros és e-rolleres utazásmegosztással is foglalkozik.

Az észt alapítású technológiai cég több mint 30 országban 25 millió felhasználóval büszkélkedhet, ezzel pedig piacvezető Európában és Afrikában. A Bolt elsőként kínált utazásszervezést és robogómegosztást egyazon okostelefonos alkalmazáson belül. A cég jelenleg rollermegosztó szolgáltatásának bevezetésén dolgozik számos európai városban.

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami a Digitalstandon is megvásárolható ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -