Majdnem kétmillió egy Oscar-gálás hirdetés

Bár nem éri el az amerikai foci döntő, a Super Bowl közvetítése alatti reklámszpotok díját, az Oscar gála alatt is jó mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk a hirdetőknek, ha meg akarnak jelenni a televízióban. A Kantar Media becslése szerint egy 30 másodperces szpot 1,9 millió dollárba kerülhet.

 

A most vasárnapi – magyar idő szerint már hétfő hajnali – Oscar díjátadó gálát az ABC közvetíti, ami 2020-ig szerezte meg ezt a jogot. A múlt évben 1,83 millió dollárba került egy félperces reklámszpot az esemény alatt, és a Kantar Media adatai alapján 110 millió dolláros hirdetési bevételre tett szert a csatorna. Egy évvel korábban, 2014-ben 95 millió dollár volt a bevétel. Az idei gálára vonatkozó becslés alapján akár 135 millió dollárt is fizethetnek majd a hirdetők az ABC-nek.

 

Az elmúlt öt évben a Samsung költötte a legtöbbet az Oscar alatt reklámra, 61 millió dollárt, de a JC Penney üzletlánc menedzsmentje sem sajnálta a pénzt, ők 52 millió dollárért hirdettek.

  • Megosztom