Magyar szakember a MENA Digital Awards zsűrijében

Magyar szakember is értékelte a MENA térség (Közel-Kelet, Észak-Afrika) legrangosabb digitális innovációs díjára beadott pályázatokat. Rácz István, a zsűri tagja az mmonline.hu-nak adott interjúban többek között arról is beszélt, hogy miben más hirdetési szempontból ez a térség, mint Európa.

 

Március 10-ig véleményezhette a 24 tagú zsűri a MENA Digital Awards pályázatra beadott munkákat az első körben, míg a shortlistre jutott pályázatokat március 28-ig értékelhették. A megmérettetés ünnepélyes díjkiosztója pedig Dubai-ban lesz április 26-án. Az esemény a régió legnagyobb digitális innovációs versenye, amelyen a régióban tevékenykedő világméretű ügynökségek és nagy márkák indulnak.

 

A zsűri tagjai minden évben cserélődnek, a kiválasztáskor a szakmai előéletet veszik figyelembe – mondta el az mmonline.hu-nak Rácz István, a Vodafone digitális igazgatója, a pályaműveket értékelő testület egyetlen magyar tagja. A szakember közlése szerint a legmodernebb trendek implementációját figyelik, azt, hogy mennyire használják a digitális lábnyomokat, a testreszabási megoldásokat, milyen az átkattintási és a konverziós arány a kampányoknál, illetve lényeges szempont a digitális termék vagy kampány innovációs szintje is.

 

A MENA régióban a hirdetési gyakorlat több szempontból is eltérő attól, amit Európában megszoktunk – mondta el Rácz István. Ez részben a kulturális különbségekből adódik, hiszen például vallási okok miatt bizonyos képi elemeket nem nagyon használnak – mint fürdőruhás modelleket –, ezért egy display megjelenésen inkább szövegeket használnak. A közel-keleti régió egyik érdekessége, a videó bannerek népszerűsége és az, hogy ott végignézik a fogyasztók ezeket a hirdetéseket. A tapasztalatok azt mutatják, hogy abban a térségben máshogy kezelik a fogyasztók a reklámokat. „Ha például valaki mobiltelefont keres, azt szeretne vásárolni, akkor utánanéz a blogoldalakon és ha a teszt alatt van banner, akkor azt is megnyitja, így akár szélsőséges esetben 30-35 százalékos átkattintási arányt is el lehet érni” – vázolta a helyzetet Rácz István.

 

A szakember digitális igazgatóként a Vodafone online értékesítési valamint digitális önkiszolgáló ügyfélszolgálati megoldásért felel. Rácz István számos tranzakciós és listings website-nál szerzett több mint 15 éves tapasztalatot. Dolgozott az Árukereső.hu csoportnál 5 ország marketing igazgatójaként, vezette a Szallas.hu, az Olcsóbbat.hu, a Profession.hu marketing csapatát, és az egykori Sanoma online marketing részlegét.

  • Megosztom