Lukács Csaba: a tavalyinál dinamikusabb növekedés lehet

Erre az évre a tavalyinál dinamikusabb, akár két számjegyű növekedést vár a televíziós hirdetési piacon Lukács Csaba, az immár 37 csatorna reklámidejét értékesítő Atmedia ügyvezető igazgatója. A Marketing&Media magazinnak adott interjúban a cégvezető beszélt arról is, hogyan sikerült az év eleje és mikortól lesznek aktívabbak a hirdetők.

 

– A MEME által publikált reklámköltési adatok alakulása hasonló ahhoz, amit ti is tapasztaltatok tavaly a saját portfóliótokban?

 

– A teljes magyar televíziós reklámpiac 2015-ben három százalékot meghaladó mértékben bővült. Ez a növekedés összhangban van a lakossági fogyasztás növekedésével, így én ezt mindenképpen tartósan fennmaradó trendnek tartom. Ugyanakkor 2016-ra vonatkozóan a tavalyinál dinamikusabb bővülést várunk. Az Atmedia – hasonlóan 2014-hez – tavaly is túlteljesítette a piacot, tehát a piaci átlagot meghaladó volt a növekedésünk. Ennek a legfőbb oka, hogy az Atmedia 2015-ben főleg tematikus televíziókat értékesített, amelyek növekedése indukálta a tavalyi piaci bővülést.

 

– Az év első két hónapja – a tavalyi év hasonló időszakával összevetve – mennyire indult erősen a televíziós reklámpiacon?

 

– Az idei év viszonylag lassan indult, de azt gondolom, hogy áprilistól a hirdetők a várakozásaink szerint aktivizálják magukat, és az év eleji kivárás nem lesz hatással az éves büdzsékre. Részünkről nagyon erős második fél évet és utolsó negyedévet várunk.

 

– Még messze az év vége, de szerinted az idén mekkora lehet a növekedés a tévés reklámpiacon?

 

– Alapjában véve három fontos tényező határozza meg az idei piac növekedését. Az első a kiskereskedelmi fogyasztás: néhány szegmens az utolsó negyedévben kiemelkedő eredményt produkált, és ez mindenképpen bizakodásra ad okot az idei évre nézve is. A második az, hogy több fontos esemény is lesz az idén, amelyet a nézők és a hirdetők is nagyon várnak: például a labdarúgó-Európa-bajnokság júniusban – több mint 40 év után először magyar részvétellel –, valamint augusztus 5-től az olimpia. Ezek az események katalizátorként hatnak a hirdetési piacra. A harmadik pedig a két nagy csatornacsoport, a TV2 és az RTL párharca a nézőkért. Komoly programinginvesztíciókra számítok, és ennek eredményeképpen tovább nőhet a hirdetők költési kedve az utolsó negyedévben.

 

– Januártól hozzátok került az AXN, a három Story-csatorna, a TV2 Csoport és az MTVA összes tévéadója. Mennyire volt zökkenőmentes az átvétel?

 

– Komoly gyakorlatunk van új csatornák, illetve csatornacsoportok integrálásában, így azt gondolom, hogy az átvétel zökkenőmentes volt. Természetesen, mivel jelentős mértékben nőtt a portfóliónk mérete és a bevételünk is, így az új feladatok ellátásához nagymértékben növeljük a csapat létszámát. Március elsejével közel megduplázzuk a munkatársaink számát. Ezzel párhuzamosan több önálló divíziót indítottunk, így jelentősen bővítettük a nonspot csapat létszámát. A lépésnek köszönhetően jelentős bevételnövekedést várok ezen a területen.

 

Heszler Róbert

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

  • Megosztom