Lendületben a reklámpiac

Az idén 5,7 százalékkal bővülhet a globális reklámpiac a Magna Global legújabb előrejelzése szerint a múlt évhez képest, ez 2010 óta a legnagyobb mértékű növekedést jelenti. A fejlődés mozgatórugója a digitális szegmens, ami idén 17 százalékkal nő, jövőre pedig már megelőzi a televíziót is. A meghatározó reklámpiacok jellemzően a globális átlagot meghaladó fejlődést tudnak felmutatni idén.

 

Ebben az évben 493 milliárd dolláros lehet a globális reklámpiac a Magna Global friss Global Advertising Market jelentése szerint. Ez éves összevetésben 5,7 százalékos növekedést jelent, ami 2010 óta a legnagyobb mértékű fejlődés. Az ügynökség legutóbbi, júniusban közzétett prognózisában még 5,4 százalékos bővüléssel számolt.

 

A meghatározó reklámpiacok közül az Egyesült Államokban 6,9, Kínában 7,2, Ausztráliában 5,4 százalékos lehet a növekedés, míg az Egyesült Királyságban 5,2 százalékos. Az elmúlt évek legnagyobb mértékű bővüléséhez hozzájárul, hogy idén két nagy sporteseményt is rendeztek – olimpia és labdarúgó Eb -, valamint az amerikai elnökválasztás is megdobta a reklámköltéseket. Az Egyesült Államokban például 12 éve nem tapasztaltak ilyen mértékű bővülést.

 

Az egyes platformokat vizsgálva egyértelműen a digitális hirdetések mozgatták a piacot, a növekedés főként ennek a szegmensnek köszönhető. A digitális reklámköltés az idén 2015-höz képest 17 százalékkal nőhet, elérve a 178 milliárd dollárt. Az offline hirdetési platformok összbevétele éves szinten 0,3 százalékkal csökkenhet idén. A tévé ugyanakkor viszonylag jól teljesített, televíziós reklámokra idén az előrejelzés alapján 186 milliárd dollárt költenek, ami 4 százalékkal múlja felül a tavalyi értéket.

 

Jövőre lényegesen lassabb növekedést várnak a Magna Globalnál, 3,6 százalékkal bővülhet a globális reklámpiac. 2017 ugyanakkor mérföldkő lehet, ugyanis világszinten ebben az évben fordulhat elő első alkalommal, hogy többet fordítanak digitális reklámra, mint tévés hirdetésre.

  • Megosztom