Lendületben a hirdetők

A legnagyobb növekedést produkálhatja idén az amerikai hirdetési piac 2010 óta a Warc előrejelzése szerint. A prognózis alapján ebben az évben 178 milliárd dollárt költhetnek reklámra az Egyesült Államokban, ami 5,8 százalékkal múlná felül az egy évvel korábbit.

 

A most nyilvánosságra hozott előrejelzés 0,9 százalékponttal nagyobb növekedés jelez, mint a tavaly decemberben elkészített prognózis. A háttérben az áll, hogy mind a tévés, mind az online hirdetési piacon az akkori várakozásoknál kedvezőbben alakultak a költések.

 

A tavalyi 3,5 százalékos csökkenés után idén várhatóan 6,6 százalékkal bővül majd a tévés reklámpiac, értéke pedig elérheti a 68 milliárd dollárt. A fejlődés hátterében a Nyári Olimpia, illetve az amerikai elnökválasztás áll. Ha tényleg ilyen ütemben fejlődik a televíziós szegmens, akkor megtartja az első helyet a hirdetési csatornák sorában.

 

A különbség ugyanakkor minimális lesz a Warc elemzése szerint az internettel szemben, ahol 13,7 százalékos bővülés várható idén. Jövőre azonban már elérkezik a fordulat, mivel a tévés piacon 4,5 százalékos csökkenést, míg az online szegmensben további 12,5 százalékos növekedést várnak a szakemberek. A Warc becslése szerint 2017-ben mintegy 76 milliárd dollárt költenek arra a cégek, hogy online érjék el a fogyasztókat, és ennek az összegnek a fele már a mobileszközökön megjelenő hirdetésekre megy majd.

 

A tanulmány szerint jövőre az Egyesült Államok minden lakójára 553,7 dollárnyi reklámköltés jut, ez 60 dollárral több, mint az öt évvel ezelőtti érték.

  • Megosztom