Lapcom: mernek kockáztatni

Nem áll távol a Lapcomtól a kockázatvállalás – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Györke Zoltán, a Lapcom Zrt. kereskedelmi és üzletágvezető vezérigazgató-helyettese, aki kitért arra is, hogy a Kisalföld és a Délmagyarország esetén igencsak érezhetők a régiós különbségek.

 

– A Lapcom a megyei napilapok piacán a Kisalfölddel és a Délmagyarországgal van jelen. Mik a legnagyobb különbségek a két régió között?

 

– Vásárlóerő tekintetében országosan is Győr-Moson-Sopron megye az egyik legfejlettebb régió, a dél-alföldi pedig, ha nem is a legszegényebb, de csak a középmezőnybe tartozik. Mindez megmutatkozik a hirdetési piacon is, hiszen e tekintetben mintegy harmincszázalékos különbség látható a két régió között.

 

– A válság hogyan érintette a megyei lapokat?

 

– Érezhető, hogy a válság jobban érintette a dél-alföldi régiót. Ugyanakkor a helyi hirdetési bevételek az elmúlt két-három évben mindkét lapnál stagnálás közeliek voltak, ha tapasztaltunk is visszaesést, az csupán évente egy-két százalékra tehető.

 

– A nyomtatott lap mellett milyen további fejlesztésekben gondolkodnak?

 

– Erőteljesen fejlesztjük mindkét napilap online jelenlétét, a kezdetektől ugyanazt a márkát visszük az interneten. A kisalfold.hu és a delmagyar.hu egyaránt 50 ezres napi látogatószámot produkál, ám ahhoz, hogy ezt tartani tudjuk, folyamatosan fejlesztjük a két site-ot mind tartalmi, mind technológiai, mind pedig marketingszempontból. Cégünk egyik stratégiai iránya, hogy ez a kettő, azaz az offline és az online lap kiegészítse egymást.

 

– Ugyancsak a Lapcom adta ki a hat szám után megszűnt Poszt magazint. Mi volt az elvárás a lappal szemben?

 

– Úgy véltük, hogy van egy olyan olvasói réteg, amelynek fontos, hogy tájékozottabb legyen a közéletben, egyes, fontos témákat több szemszögből is körüljárja, majd maga alkosson véleményt. Nekik szántuk ezt a magazint, amely megítélésem szerint tartalmilag jó volt. Mivel a lap nem hozta az elvárt példányszámeredményeket, ezért a megszüntetése mellett döntöttünk. Azt tapasztaltuk, hogy ma Magyarországon nehéz eljutni ehhez a célcsoporthoz. Mindenesetre a Poszt elindítása is azt mutatja, hogy a Lapcomtól nem áll távol a kockázatvállalás, az újdonságok kipróbálása.

 

Baross Gábor

 

A Györke Zoltánnal készült interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

  • Megosztom