Lájkok számában a Hvg.hu lenyomta az Indexet

Először készült összesítés arról, hogy a közösségi média terén hogyan küzdenek egymással a legnagyobb hazai hírportálok.

A hazai vezeztő hírportálok a tavalyi évben összesen 170 ezer cikket közöltek, amelyeket több mint 10,5 millió alkalommal lájkoltak az olvasók. Az év leglájkoltabb cikke az internetadóról szóló bejegyzés volt, amelyet összesen 40 ezerszer osztottunk meg a vezető portálokon, derül ki abból a felmérésből, amit az IMEDIA médiafigyelő készített és a SocialTimes.hu-n olvasható.

A kutatás szerint a hazai négy fő hírportál, az Index, az Origo, a Hvg.hu és a Hír24 újságírói a tavalyi évben összesen 170 ezer cikket tettek közzé, amelyek 45 millió szóból és 363 millió leütésből álltak össze. Kizárólag az index.hu domain alatt összesen 31 934 cikket publikáltak, ezzel 3 175 602 lájkot gyűjtve. A hvg.hu domain alatt publikáló szerkesztőségek voltak a legproduktívabbak: összesen 78 342 cikket készítettek, amelyek összesen 19,5 millió szó használatával jöttek létre, és 4 394 205 lájkot hoztak a kiadónak a Facebook hálózatán belül.

Az Origo második a produktivitás képzeletbeli listáján 36 869 publikációval (10,8 millió szó) és összesen 1 895 664 lájkot gyűjtött. A Sanoma Médiához tartozó Hír24 szerkesztősége 23 301 cikket állított elő 5,2 millió szó használatával, és ezzel 1 133 729 lájkot kaptak.
Azt, hogy mely portál tartalmai a legnépszerűbbek, leginkább „megosztók”, azt jól reprezentálja a lájkok átlaga, amelyből kiderül, hogy az Index cikkeit kétszer többen „tetszikelik”, mint a versenytársak tartalmait. A Hvg.hu átlaga 56,1 lájk-megosztás cikkenként, az Origóé 51,4, a Hír24 48,6 lájkot gyűjtött, az Index cikkei pedig 99,1 lájkot szedtek össze az olvasóktól.

Az összes cikket lájkolási sorrendbe állítva kiderült, hogy a Gazdasági Minisztérium internet- és telefonadó bevezetési szándékáról szóló hír volt a tavalyi termés legnépszerűbb bejegyzése. A Hír24 kivételével, mindegyik oldalnál a leglájkoltabb cikkek között van, összesen 42 058 lájkkal. Egészen pontosan ajánlással, hiszen a kiadók a lájk-plugin megjelenésénél az Ajánlom feliratot választották a saját tartalmaik mellett. A felmérés további részletei ezen a linken olvashatók.

  • Megosztom