Kütyüláz, közösségi média: párkapcsolat-gyilkos?

Nem tesz jót a romantikának a sok elektronikus eszköz és a közösségi média használata. Az emberek 20 százalékkal kevesebbet szeretkeznek manapság, mint 2000-ben – figyelmeztet az egyik ismert óvszergyártó márka különböző felmérésekre hivatkozva. A Durex egy kisfilmmel arra bíztatja a szerelmespárokat, hogy használják ki a Föld óráját holnap, és inkább romantikus légyottra fordítsák az időt ahelyett, hogy ekkor is a Facebookon csüngenének.

A Föld órája a WWF által életre hívott, minden év márciusának utolsó szombatján megrendezett nemzetközi kezdeményezés. E napon arra kérik a háztartásokat és vállalkozásokat, hogy egy órára kapcsolják le a nem létfontosságú lámpákat és elektromos berendezéseket, és ezzel hívják fel a figyelmet a klímaváltozás elleni cselekvés szükségességére. A Durex idén arra ösztönzi az embereket, hogy használják ki ezt az elektronikától mentes alkalmat, és a sötétben töltött egy óra alatt kerüljenek ismét igazán közel párjukhoz.

Kütyükre kattanunk, nem egymásra

A cég szerint a technológia vívmányai napjainkban nagy szerepet játszanak abban, hogy közelebb hozzák egymáshoz az embereket, ugyanakkor sok esetben éppen ezek miatt távolodunk el egymástól. A mai szerelmespárok életében, akik többet foglalkoznak elektronikus eszközeikkel, mint egymással, a különböző kütyük előbb-utóbb az intimitás útjába állnak. Ez lehet az oka annak a szomorú ténynek is, miszerint az emberek 20%-kal kevesebbet szeretkeznek manapság, mint 2000-ben.

Az előző feltevést támasztja alá az az adat is, miszerint a 18 és 34 év közötti amerikai felnőttek 20%-a használta már okostelefonját szeretkezés közben, vagy az, miszerint a Twitter felhasználóknak általában rövidebbek a párkapcsolatai, mint azoknak, akik nincsenek regisztrálva a közösségi oldalon. Sőt, ennél még meghökkentőbb eredményeket mutat az az angol felmérés, amely szerint a megkérdezettek 12%-a felvette telefonját, tízből egy olvasott el üzenetet és több mint 5% Facebookozott már valaha szeretkezés közben.

Ezek után jogos a kérdés, hogy a technika valóban lohasztja a szerelem utáni vágyat?

Az óvszergyártó márka hite szerint semmi sem állhat a jó szex útjába, de tény, hogy a telefonok, laptopok, TV-k és iPadek okozta egyre növekvő függőség ahelyett, hogy összehozná az embereket, inkább távolabb sodorja őket egymástól. Március 29. a Durex szerint ezért jó alkalom arra, hogy ne csak a fényeket, hanem a különböző kütyüket is mind mellőzük. Jelentkezzünk ki és kapcsoljuk le az elektronikus eszközeinket, szabaduljunk ki a technika bűvköréből, és engedjük, hogy sötétbe boruljanak a képernyők, elaludjanak a fények, hogy így a párok mindenütt újra egymásra találjanak.

Kisfilmmel hívják fel a figyelmet a jelenségre

A cég egy elgondolkoztató kisfilm segítségével szeretné cselekvésre ösztönözni az embereket. A videó magunkhoz hasonló párok rövid történetét mutatja be, akik annak ellenére, hogy fizikailag egymás mellett vannak, a képernyők okozta bűvölet miatt mégis óriási köztük a távolság. A kisfilm a Youtube-on látható már néhány napja.

 

„A technika által okozott függőség valós problémákat vet fel nem csak a közvetlen emberi kapcsolatokban, de a szerelmespárok egymáshoz való viszonyában is. Napjainkban ugyanis egyáltalán nem ritka látvány, hogy egy romantikus vacsora alkalmával a párok okostelefonjaikat nyomogatják, ahelyett hogy egymással foglalkoznának, és élveznék az együtt töltött értékes időt. Ez valószínűleg sajnos a hálószobában sincs máshogy” – nyilatkozta Sipeki Vivien, a Durex márkamenedzsere. „Ezért érezzük fontosnak, hogy a Föld órája és a film segítségével felnyissuk kicsit az emberek szemét, és arra ösztönözzük őket, hogy a cyber világ helyett inkább a valóságot válasszák és éljék meg szerelmüket.”

A kisfilm egy szenvedélyes felhívás arra, hogy a párok elszakadjanak a képernyőktől és a valós érzelmeikre koncentráljanak. Szenteljenek időt a szerelmeskedésnek és egymásnak, adják át magukat az előjáték élvezetének.

„A Föld órája tökéletes alkalom a párok számára, hogy egy órán keresztül kizárólag egymással foglalkozzanak. Mi egyebet lehetne tenni a sötétben, ami ennyire energiatakarékos és egyben energetizáló?!” – tette hozzá Ukonwa Ojo, a Durex nemzetközi marketing specialistája.

  • Megosztom