Különleges kampány a Lenovo-tól

Talán már mindannyiunkban felmerült a kérdés, hogy miért veszik el a gyermekkori kreativitásunk a felnőtté válás során? A Lenovo új, legkreatívabb terméke a Yoga Book bevezetése kapcsán többek között erre a kérdésre is kereste a választ, és kutatást végzett a gyermekkori és felnőttkori kreativitás közötti különbségekről.

 

Az integrált kampány során a márka kutatást végzett a gyermeki és felnőtt kreativitásról, melynek eredményeit egy óvodásokkal forgatott videóval együtt publikálta. A HPS által jegyzett kreatív koncepció a termék, a Lenovo Yoga Book kreatív oldalát mutatja be, mely alkotásra ösztönözve képes visszahozni a gyermeki kreativitásunkat bármely életkorban.

 

Óvodás gyermekkel és szüleikkel forgatott videó mutatja be a reprezentatív Yoga Book kutatásának eredményeit, melyből kiderül, hogy a gyermekek sokkal kreatívabbnak tartják magukat, mint a felnőttek. A megkérdezett óvodás gyermekek igazolták is a kutatás eredményeit, melyből kiderül például, hogy mindössze a felnőttek 22%-a tartja magát az átlagnál kreatívabbnak. A magukat az átlagosnál kreatívabbnak tartó csoport pedig nem csak gyermekkorában rajzolt gyakrabban, de felnőttként is többször ragad ceruzát, és jobban igényli a kreatív tevékenységeket, melyeket kikapcsolódásként végez, és élvezi a stressz csökkentésére gyakorolt pozitív hatásait is. Ezzel szemben az óvodások szinte kivétel nélkül úgy gondolták, hogy tudnak rajzolni, és kreatívnak vélték magukat.

 

A kutatásból arra is fény derül, hogy a felnőttek kreativitását nem annyira érzelmi, mint racionális okok gátolják. Az időhiány, az anyagiak, a szabályok és az iskolai végzettség mind-mind szerepet játszanak abban, hogy felnőtt korban sokkal racionálisabbak vagyunk és csökken a kreativitásunk. Azonban a gyermekeink erre a trendre is pozitív hatással vannak: ugyanis a gyermekes felnőttek sokkal gyakrabban végeznek alkotó tevékenységet gyermektelen társaiknál.

 

„A Lenovo Yoga Book egy igazi alkotásra ösztönző 2 az 1-ben eszköz, amely amellett, hogy tabletként és laptopként is használható, rajzpadként erősíti a bennünk rejlő alkotó énünket. Így az alkotószellemre, a kreativitásra helyezve a hangsúlyt szeretnénk ezt a funkcióját bemutatni a fogyasztóknak, és a kutatással felhívni a felnőttek figyelmét a kreativitás és az alkotókészség ápolásának fontosságára” – mondta el a kampányról a koncepció megálmodója, Zorigt Batjin, a HPS Experience PR divíziójának vezetője.

 

A PR kampányt 2 hétvégén át egy helyszíni aktivitás is kísérte, ahol a kilátogató vendégekről egy profi karikaturista készített találó portrékat a Lenovo Yoga Bookon.

  • Megosztom