- Hirdetés -

Különleges kiállítást támogat a Suzuki

|

- Hirdetés -

Kultúrák izgalmas és termékeny találkozását tematizálja a több múzeum gyűjteményének közreműködésével létrejövő A kelet vonzásában című kiállítás, melynek a Szépművészeti Múzeum ad otthont. A február elején nyíló, mintegy 70 műtárgyat felvonultató tárlat elsősorban Japánnak az Osztrák–Magyar Monarchia művészeire gyakorolt hatását állítja a középpontba, mely hatás a 19. század közepétől megnyíló kereskedelmi összeköttetéseknek volt köszönhető. A 150 éves japán-magyar diplomáciai kapcsolatok apropóján született kamarakiállítás a Magyar Suzuki Zrt. támogatásával jött létre.

Japán és Európa között a 19. század közepén megélénkülő kereskedelmi tevékenység során Nyugatra kerülő japán műtárgyak jelentős hatást gyakoroltak a kontinens művészeire. Az európai szem számára merőben új és inspiráló látásmód nyomán született meg a japonizmus, amely a képzőművészet mellett számos más művészeti ágban is éreztette hatását. A Szépművészeti Múzeumban május közepéig elérhető tárlaton az európai művészeket inspiráló 18–19. századi japán fametszetek és francia, angol, illetve monarchiabeli művészek japonizáló művei láthatók. A japán mesterek művei mellett többek között Lucien Pissarro, William Nicholson, Carl Theodor Thiemann, a magyarok közül pedig Olgyai Viktor, Tichy Gyula és Kozma Lajos színes metszeteivel találkozhatnak a látogatók.

A kelet vonzásában című kiállítás a japán és az európai kultúra egymásra gyakorolt hatását térképezi fel, így állítva emléket a 150 éve folyamatosan fejlődő, sokoldalú japán-magyar kapcsolatoknak, és egyúttal megemlékezik a hosszan tartó, termékeny diplomáciai összeköttetésekről. „A Magyar Suzuki Zrt. elkötelezett a japán-magyar kapcsolatok ápolása mellett, fontos számunkra a kulturális sokszínűség bemutatása és egymás kultúrájának mélyebb megismerése. Ezt példázza a most nyíló értékes tárlat is” – nyilatkozta a kiállítás kapcsán Dr. Urbán László, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese. „Magyarország és Japán régóta tartó, kiváló együttműködést folytat a kereskedelem, a beruházások, illetve a gazdaság egésze és ezen belül a gépgyártás terén. Őszintén hiszem, hogy a kulturális közeledés, az egymás felé való nyitás mindebben kiemelkedő szerepet játszik. Boldogan támogatunk ezért minden olyan kezdeményezést, ami ezt a tartós és eredményes együttműködést, barátságot tovább mélyítheti” – fejezte be gondolatát a kiállítás főtámogatója, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese.

A tárlat február 5. és május 17. között tekinthető meg a Szépművészeti Múzeum Michelangelo-termében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megdöbbentő dolog derült ki a hazai reklámpiacról

Az árbevételükhöz képest jóval kevesebbet költöttek hirdetésekre az elmúlt néhány évben a legnagyobb hazai cégek, mint az ezredfordulón – derül ki a Mindshare elemzéséből. Az adatok alapján úgy tűnik, hogy a nagyvállalatok a médiaköltéseiken...

Zöld lépéseket tett az Alza.hu

Az Alza.hu webáruház „Csomagolás nélkül” kezdeményezése fontos lépés, hogy környezetkímélőbbé tegyék a kiszállításokat. Az AlzaBox csomagautomatákba kézbesített termékek java részét külön csomagolás nélkül szállítják ki, ami a magyarországi, szlovákiai és csehországi AlzaBoxok sűrű hálózatával...

Aznapi csomagautomatás kiszállítással erősít az eMAG

Jelentős logisztikai fejlesztésekkel segíti az eMAG a Budapesten és Pest vármegyében élő ügyfelek kiszolgálását: az online áruház a hétköznap délig leadott megrendeléseket várhatóan még aznap több mint háromszáz, a térségben működő easyboxba szállítja ki....

Jelentős környezeti előnyökkel jár a hibrid munkavégzés

Az IWG kutatása szerint a hibrid munkavégzés lehetővé teszi, hogy a vállalkozások ötödével csökkentsék az energiafelhasználást. Ez elérhető azzal, hogy a nagy, belvárosi irodát kisebb és energiatakarékosabb irodaterekre cserélik, vagy rugalmas munkaterületekre váltják.A rugalmas...

Erre figyeljen, ha autót vásárol

Bár a használtautó-piac az elmúlt évek során jóval átláthatóbbá vált, a kilométer-számlálók manipulálása továbbra is világszerte elterjedt gyakorlat. A vásárlók eurómilliókat veszítenek az becstelen eladók miatt, és úgy tűnik, hogy e téren egyhamar nem...

Idén ezek a táborok a legnépszerűbbek

A nyári táboroztatás kérdése évről évre komoly fejtörést okoz a szülők számára. Ma már az időpontok egyeztetése mellett egyéb fontos tényezőket is figyelembe kell venniük a táborválasztáskor: a COVID-járvány hatására felértékelődtek a biztonsággal kapcsolatos...

Lelassult a munkaerő-felvétel

Továbbra is aktív munkavállalói jelenlét tapasztalható a hazai munkaerőpiacon. Az előző negyedévhez hasonlóan 2024 első három hónapja alatt közel 20 százalékkal több jelentkezés történt, mint egy évvel korábban. Nógrád és Bács-Kiskun vármegyék kivételével mindenhol...

Idén is jön a Dalszerző Expo

Idén hetedik alkalommal szervezi meg az Artisjus a DEX Songwriting Expót. A rendezvényt 2018-ban indította el a szerzői egyesület azzal a céllal, hogy hiánypótló kezdeményezésként támogassa az információmegosztást és kapcsolatépítést a dalszerzői közösségen belül,...
Házasság első látásra április közepe

Múlt héten is a TV2 uralta a hétköznapokat

Folytatta menetelését a Házasság első látásra, ami ismét minden célcsoportnál a hét legnézettebb műsora volt. RTL-es listavezetőként búcsúzott A renitens, valamint a Spíler2 egyik közvetítése is meglepően sok nézőt vonzott a múlt héten. A 16....

A hazai kkv-kat segíti az eMAG és a VOSZ

Partnerségi megállapodást írt alá a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) és az eMAG Magyarország, amelynek célja az e-kereskedelmi know-how fejlesztése, és a magyar kis- és középvállalatok online értékesítési csatornáinak fejlesztése a régióban.A VOSZ...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az OTP Mobil felvásárolta a HelloPayt

Tovább bővültek az OTP Mobil által kínált innovatív fizetési lehetőségek, így már nem csak a Simple alkalmazás és a SimplePay megoldások előnyeit élvezhetik a felhasználók. A fintech vállalat ugyanis felvásárolta a HelloPayt, amely elsősorban...

Megdöbbentő dolog derült ki a hazai reklámpiacról

Az árbevételükhöz képest jóval kevesebbet költöttek hirdetésekre az elmúlt néhány évben a legnagyobb hazai cégek, mint az ezredfordulón – derül ki a Mindshare elemzéséből. Az adatok alapján úgy tűnik, hogy a nagyvállalatok a médiaköltéseiken...

Zöld lépéseket tett az Alza.hu

Az Alza.hu webáruház „Csomagolás nélkül” kezdeményezése fontos lépés, hogy környezetkímélőbbé tegyék a kiszállításokat. Az AlzaBox csomagautomatákba kézbesített termékek java részét külön csomagolás nélkül szállítják ki, ami a magyarországi, szlovákiai és csehországi AlzaBoxok sűrű hálózatával...

Aznapi csomagautomatás kiszállítással erősít az eMAG

Jelentős logisztikai fejlesztésekkel segíti az eMAG a Budapesten és Pest vármegyében élő ügyfelek kiszolgálását: az online áruház a hétköznap délig leadott megrendeléseket várhatóan még aznap több mint háromszáz, a térségben működő easyboxba szállítja ki....

Jelentős környezeti előnyökkel jár a hibrid munkavégzés

Az IWG kutatása szerint a hibrid munkavégzés lehetővé teszi, hogy a vállalkozások ötödével csökkentsék az energiafelhasználást. Ez elérhető azzal, hogy a nagy, belvárosi irodát kisebb és energiatakarékosabb irodaterekre cserélik, vagy rugalmas munkaterületekre váltják.A rugalmas...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...