- Hirdetés -

Különleges fotókkal kampányol Trokán Nóra és a Huawei

|

- Hirdetés -

Az öregedésben rejlő természetes szépséget helyezi fókuszba a Huawei és Trokán Nóra első közös okostelefonos fotókiállítása. A fekete-fehér portrékból álló sorozat olyan 25 és 45 év közötti nők és férfiak képeit mutatja be, akik büszkén viselik az arcukon és a testükön az idő múlásával megjelenő változásokat. A kiállítás megnyitóján Trokán Nóra fotós-színművész, Ott Anna kulturális menedzser, Kiss-Nemes Veronika pszichológus a szépségmítoszokról, a közösségi médiába feltöltött képek és a valóság viszonyáról, valamint a magyarok filterezési szokásairól beszélgettek. A tárlat szeptember 17-28-ig megtekinthető a Société Budapest-ben.

Mi a viszonyunk az öregedésünkhöz? – erre a kérdésre keresi a választ a Huawei és Trokán Nóra első közös portréfotó-kiállítása. Az Észrevétlen szépség elnevezésű projekt célja, hogy hétköznapi emberekről készített fényképeken mutassa meg a természetességben és az öregedés jeleiben rejlő bájt. A fotózás területén szintén otthonosan mozgó fiatal színésznő olyan 25 és 45 év közötti, hétköznapi emberekről – köztük a Huawei munkatársairól – készített portréfotókat, akik elfogadják saját öregedésüket és annak apró jeleit. Trokán Nóra pályafutása során először készített okostelefonos fotósorozatot:

„Mobillal többnyire útközben, impulzívan fotózom, míg egy-egy felkérés esetén profi fényképezővel szoktam készíteni a képeket. Teljesen más a két eszköz, és mivel alapvetően hagyományos géppel dolgozom, nagyon izgalmas volt számomra Huawei P30 Pro-val készíteni a portrékat. Rengeteg beállítási lehetőséget és megoldást kínál, gyakorlatilag mindent le lehet vele képezni, amit egy profi géppel. Szinte már zavarba ejtő a technológiája.” – mondta a fotós-színművész.

Nem egy szarkalábon múlik a boldogság

A kiállítás megnyitóján a természetes szépségségről, az öregedésről, valamint ezek közösségimédia-felületeken való megjelenéséről is beszélgettek a résztvevők. Trubek Zsuzsa, a Huawei PR menedzsere elmondta, okostelefon-gyártóként fontos, hogy ne csak a készülékek technológiai adottságait fejlesszék, hanem a mobilok gyakorlati használatával kapcsolatosan is felhívják a figyelmet az eszköz helyes használatára:

„Nem volt még korábban olyan mobilfotó-kiállítás, amely kifejezetten a ráncok, a kopaszodás és az öregedés jeleinek elfogadására irányult volna. Fontos, hogy a felhasználók felelősséggel bánjanak csúcskészülékeink kameraképességeivel és a természetesség olyan univerzális érték, amelynek megörökítését, népszerűsítését a Huawei is szívesen támogatja. Az okostelefonokkal szebbnél szebb fotókat tudunk készíteni, de egy fénykép akkor igazán átütő, ha az adott személyt, tárgyat, tájat a maga valódi szépségében képes megörökíteni. Az öregedés egy teljesen természetes dolog, amelynek ugyanúgy helye van az internetes felületeken, mint minden más életszakasznak.”- tette hozzá Trubek Zsuzsa.

Kiss-Nemes Veronika pszichológus elmondta, a socialmedia-oldalakon látott képek jelentős hatással vannak a saját önképünk alakulására: „Ha valamit sokat nézünk, egy idő után azt fogjuk szépnek, vonzónak tartani. Az ideálok folyamatosan alakulóban vannak, más volt a szép a 60-as, vagy a 90-es években, illetve más tetszik most. A fontos az, hogy tisztában legyünk a saját értékünkkel, és ne gondoljuk, hogy azért, mert már vannak ráncaink vagy őszül a halántékunk – az Instagramon követett idolunknak pedig nem – ezért kevesebbek lennénk.”

Veronika szerint azzal, hogy az emberek tovább járnak egyetemre, később kezdenek el egzisztenciát építeni és vállalnak gyermeket, mint a szüleik korosztálya, az egyes életszakaszok kitolódtak és az öregedéstől való félelmet az mozgatja, hogy azt hiszik, lemaradnak bármiről.

„A környezetünk, a családunk nyomása és elvárásai, a közösségi médiában látott tökéletesség szorongást válthat ki, és azt a téves benyomást kelti, hogy akik csodálatos képeket osztanak meg magukról és nincs egy szarkalábuk, vagy őszhajszáluk sem, biztosan boldogok. Ez azonban nem feltétlenül igaz.” – tette hozzá a pszichológus.

Önmagunk tükrében

Ott Anna a Société kulturális menedzsere aktív követőtáborral rendelkezik a közösségi oldalakon és számára fontos, milyen példát mutat a követőinek. „Azok, akik az online térben emberek százezreit képesek megmozgatni, felelősséggel tartoznak azért, milyen értékeket közvetítenek. A természetesség univerzális erény és bár egyre több olyan kezdeményezés van, aminek ez áll a középpontjában, még mindig több kedvelés van a filteres, manipulált fotókon. A közösségi média egy izgalmas, hasznos felület, de a szemléletformálás mindig időbe telik. Ha önazonosak vagyunk és megválogatjuk, milyen célok mellé állunk oda, azzal példát is mutatunk és elindulhat a változás.”

A Huawei és Trokán Nóra közös kiállítása a gyártó nemzetközi Infocus mobilfotó-versenyének magyar kísérőrendezvénye. A megmérettetés legjobb alkotásait 123 478 pályamunka közül, 6 kategóriában választotta ki a neves fotóművészekből és a Huawei illetékeseiből álló szakmai zsűri. A tárlatban az Infocus legjobb képei is helyet kaptak, amelyek portréfotókkal együtt várják a látogatókat szeptember 17-től 28-ig a Société Budapest-ben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...

Érdekes adatok a magyar cégek hatékonyságáról

A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot otthonról dolgozik – ez is kiderül Magyarország első országos reprezentatív produktivitás-kutatásából. A megkérdezettek negyede...

Hétvégén ingyen sör várja a bicikliseket

Idén sem maradhat el a szezonnyitó kerékpárosbarát hétvége, amit április 20-21-ére hirdetett meg a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ). A program keretében lehetőség nyílik együtt körbetekerni a Földet a most következő hétvégén. Az eseményhez...

Kiderült, mennyit keresnek a középkorúak

Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben, így érdemben nem változott az anyagi helyzetüket jónak vagy gyengének látók aránya. A K&H biztos jövő felmérés idei első negyedéves eredményei szerint a 30-59...

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...