Közterületi reklámpiac: értelmezték a szabályozást

Alapjaiban szabja át a közterületi reklámpiacot a településkép védelméről szóló törvény reklámok közzétételével kapcsolatos rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló kormányrendelet, amihez a Magyar Reklámszövetség OOH (Közterület) Tagozata most szakmai állásfoglalást adott ki. A dokumentum hangsúlyozza, hogy a közterületi reklámozás lehetősége nem szűnik meg, a piacnak 3,5 éve van a felkészülésre.

 

A 2017. április 28-án megjelent és 30 napos hatállyal érvénybe lépő 104/2017 kormányrendelet a végrehajtási rendelete a tavaly elfogadott a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvénynek. A rendeletnek megfelelően a 30 nap elteltével, május 28-tól csak olyan új eszköz helyezhető ki, amely megfelel az abban foglalt kritériumoknak, mindemellett a régi, már meglévő és a településképi törvénynek nem megfelelő eszközök a szerződésük lejártáig, de legkésőbb 2020. december 31-ig változatlanul kint maradhatnak és az eddig megszokott módon használhatók – írja közleményében az MRSZ OOH Tagozata.

 

A rendelkezés 3 és fél évet ad a piacnak az új szabályozásnak való megfelelésre, tehát 2021. január 1-től kell minden használatban lévő eszköznek megfelelnie az új paramétereknek.

 

A közterületen történő reklámozás lehetősége tehát nem szűnik meg, a tervezett kampányok zökkenőmentesen megvalósíthatók. A 3 és fél év elegendő időt biztosít a közterületi piac szereplőinek, hogy az új szabályozásnak megfeleljenek, és mindeközben teljesüljön az a kormányzati szándék is, hogy a reklámzaj csökkenjen.

  • Megosztom