Közmédia: „gyerekes” tervek

Növelni kívánja a gyermekeknek és fiataloknak szóló tartalmait a közmédia – erről Szabó László, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) kommunikációs igazgatója beszélt a IV. Nemzetközi EAVI konferencián. A kommunikációs vezető szerint olyan tartalmakra is szükség van, amelyek rávezetik a fiatal fogyasztókat, hogy melyek azok a tartalmak a médiában, amelyek a hasznukra válhatnak és melyek azok, amelyek értéktelenek, vagy éppen károsak.

Szabó László beszédében elmondta: az új médiatörvény hatályba lépésével, a közszolgálati média egységesítésével létrejött Magyarország legnagyobb médiavállalata, a közmédia vállalat. Ez több embert ér el egy nap alatt, mint bármelyik másik médiavállalkozás Magyarországon – olvasható az MTI beszámolójában. “Ez hatalmas erő és befolyás, de egyben hatalmas felelősség is. Ezzel a felelősséggel tisztában vagyunk és ezzel élni is kívánunk, ezért fontosnak tartjuk, hogy olyan műsorokat hoztunk létre, amelyek a fiatalok számára értékesek és hasznosak” – hangsúlyozta az MTVA kommunikációs igazgatója.

 

Szabó László kiemelte, hogy 10 év után megint van gyermek- és ifjúsági főszerkesztőség a közmédia összevont rendszerében, amely az ifjúsági tartalmakért felel; ezt a jövőben tovább bővítik, így még több műsor juthat el a célcsoportig. Az igazgató bejelentette azt is, hogy a közmédia – remélhetőleg hagyományt teremtve – a média területen meghirdetett országos középiskolás tanulmányi verseny első három helyezettjének egyhavi gyakornoki lehetőséget biztosít, tehát vendégül látja őket egy hónapra – derül ki az MTI tudósításából.

 

A kétnapos EAVI konferenciát az European Association for Viewer’s Interest és a Vizuális Világ Alapítvány rendezte. A megnyitón Szabó László mellett beszédet mondott Aáry-Tamás Lajos, az oktatási jogok biztosa, Marco Ricceri, az EAVI alelnöke, Kozák Zsuzsanna, a Vizuális Világ Alapítvány elnöke és Vladimir Gai, az UNESCO Kommunikációfejlesztési Divíziója média- és civil részvétel osztályának vezetője.

  • Megosztom