- Hirdetés -

Középpontban az ügyfélélmény

|

- Hirdetés -

A jelek szerint egyre komolyabban veszik a vállalkozások az ügyfélélmény javítását, a Gartner friss felmérése szerint ugyanis a nagyobb szervezetek mintegy 90 százalékánál már dolgozik kimondottan ezért a területért felelős vezető. A kutatócég elemzése szerint célszerű lenne, ha köztük és az ügyfélélmény javításában növekvő szerepet játszó marketingvezetők között szorosabb lenne az együttműködés.

Míg 2017-ben a felmérésben résztvevő cégek 35 százalékánál még nem volt az ügyfélélménnyel foglalkozó vezető beosztású munkatárs, addig a múlt évben ez az arány már 10 százalékra csökkent – derül ki a Gartner kutatásából. A kutatócég elemzése szerint ugyanakkor ezek a vezetők ritkán jelentenek közvetlenül a marketingigazgatónak, pedig a marketingnek egyre nagyobb hatása van az ügyfélélményre (CX) is.

A tanulmány ugyanis arra is rámutatott, hogy a CX-re szánt források és az azzal kapcsolatos kezdeményezése kezdenek a marketing részleg felügyelete alá kerülni. Ez egyben azt is jelenti, hogy növekvő kihívást jelent, hogyan tudják a marketingvezető és az ügyfélélmény javításáért felelős menedzserek munkáját koordinálni.

A Gartner elemzése szerint érdemes pontosan tisztázni a feladatköröket és felelősségeket azoknál, akiknek bármilyen feladat van a CX kapcsán. A kutatócég arra is felhívta a figyelmet elemzésében, hogy az ügyfélélmény javítására hozott intézkedések esetében a rövid távú céloknál – mint az ismertség vagy a forgalom növelése – távolabbra kell tekinteni, hiszen ha sikerül növelni a fogyasztók elégedettségét, az kevesebb elpártoló ügyfelet, jóval nagyobb ajánlási arányt és összességében megnövekedett költést eredményezhet. Éppen ezért célszerű a célokat nem csupán a belső, vállalati elvárások alapján megfogalmazni, hanem azt is figyelembe kell venni, hogy a fogyasztók hogyan definiálják a sikert.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -