Közel 600 milliárd megy reklámra

Jövőre 592,43 milliárd dollárt költenek világszerte hirdetésre az eMarketer előrejelzése szerint, ami 6 százalékos növekedést jelenthet 2014-hez képest. Az Egyesült Államok messze a legnagyobb piac, a növekedés pedig főként a mobilos hirdetéseknek köszönhető.

 

Az öt legnagyobb reklámpiac valamennyi hirdetési platformot figyelembe véve az Egyesült Államok, Kína, Japán, Németország és az Egyesült Királyság. Az USA-ban például várhatóan 189 milliárd dollárt költenek termékeik és szolgáltatásaik népszerűsítésére a vállalkozások. Ezzel a teljes globális piac közel 32 százalékát uralja az Egyesült Államok. Az eMarketer prognózisa szerint a következő években alapvető változás nem történik, az USA megőrzi vezető pozícióját és részesedése is csak kis mértékben csökken majd, 2018-ban 31,1 százalékos lehet.

 

A növekedés fő mozgatórugója a mobilkészülékekre szánt hirdetések felfutása lesz, a piackutató előrejelzése alapján mobilos reklámokra 64,25 milliárd dollárt költenek jövőre, ami 60 százalékos növekedést jelent 2014-hez képest. Ezen a területen komoly robbanás várható a következő években és 2018-ra már 158,55 milliárd dollárra nőhet a mobilhirdetések értéke, ezzel a teljes piac több mint 22 százalékát adják majd.

 

Az eMarketer prognózisa alapján jövőre 170,5 milliárd dolláros lesz a digitális reklámköltés világszerte. A piackutató azzal számol, hogy 2017-re a szektor részesedése 33,5 százalékra nő, ezen belül pedig a mobilos reklámok aránya meghaladja az ötven százalékot.

 

A legnagyobb piacoknál is átrendeződés lesz majd, Brazília előrelép a negyedik helyre 2018-ra, megelőzve az Egyesült Királyságot és Németországot.

  • Megosztom