Komoly ütést kapott a brit hirdetési piac

A Covid-19 járvány miatti kijárási korlátozások, illetve a nagy sportesemények elmaradása jelentős esést hoz idén az Egyesült Királyság hirdetési piacán. Az eMarketer elemzése szerint a digitális csatornák részesedése tovább nő 2020-ban, jövőre pedig már jelentős fejlődés jöhet.

Idén várhatóan 21,03 milliárd fontos lesz az Egyesült Királyság hirdetési piaca, ez 7,5 százalékos visszaesést jelent a múlt évhez képest. A brit reklámszektor egyébként a múlt évben még igen jól teljesített, az eMarketer 8,2 százalékos növekedést mért. Jövőre a piackutató cég szerint már magához tér a szigetország hirdetési piaca, 15,3 százalékos fejlődés jöhet éves összevetésben és 2021-ben 24,25 milliárd fontos lehet a reklámköltés, ami egyébként már felülmúlja a 2019-es szintet.

Az egyes csatornákat vizsgálva az eMarketer elemzése megállapította, hogy a hagyományos csatornák szenvedik el a legnagyobb csapást. A közterületi hirdetési piacon például 26,3 százalékos zuhanás jön idén, de a rádiós szegmensben is 22 százalékos visszeséssel lehet számolni a briteknél.

Viszonylag jól tartja magát a digitális szegmens, ebben a kategóriában még idén is 0,3 százalékos bővülést várnak a szakértők az Egyesült Királyságban, 15,08 milliárd fontot költhetnek el ezen a csatornán keresztül a hirdetők. Ez egyben azt is jelenti, hogy a digitális platformok részesedése jelentősen nő idén, a tavalyi 66,1 százalék után 2020-ban már a piac 71,7 százalékát tudhatják majd magukénak a szigetországban. Jövőre, ahogyan a hagyományos médiumok magukhoz térnek a Covid-19 csapás után valamelyest visszaesik ugyan a piaci részesedése a digitális csatornának, de 2022-től újra nőni kezd az eMarketer előrejelzése szerint.

  • Megosztom