Kommentár miatt figyelmeztették az M1-et

A Médiatanács döntése alapján az M1 Híradó 2019. október 21-i három adásában a médiaszolgáltató megsértette a politikai hírekhez fűzött hírolvasói kommentár tilalmát. Az RTL Klub pedig bírságot kapott.

Az M1 összeállításában Hadházy Ákos ellenzéki képviselő a miniszterelnök parlamenti beszédét előre nyomtatott szövegezésű táblák felmutatásával zavarta meg, és ezt minősítette a hírolvasó. A testület felszólította a szolgáltatót, hogy a jövőben tartózkodjon a hasonló jogsértésektől. A szabályozás nem általában véve a vélemények közzétételét korlátozza, hanem a nézők, hallgatók befolyásolását a hírek értelmezésében azzal, hogy a hírolvasó saját véleményt fűz a hírekhez. A hírek és a vélemények elkülönült bemutatását nem korlátozza a törvény.

Kétszázezer forintos bírságot szabott ki továbbá a grémium az RTL Klub szolgáltatójára, amiért a Reggeli című magazinműsor egy szeptemberi adásában egy, a műsorban termékmegjelenítés részeként szereplő parkolási mobilalkalmazásról olyan többletinformációkat adtak, amelyek a termék használatára ösztönözhették a nézőket – részletesen bemutatták a szoftvert, illetve egy a felhasználóikat érintő nyereményjátékot is megemlítettek –, mindez pedig ellentétes a jogszabályokkal.

  • Megosztom