Kolosi Péter: tartalom-dömping a tévékben

Soha nem volt még annyi tartalom a tévékben, mint manapság – mondta Kolosi Péter a Media Hungary-n tartott prezentációjában. A programigazgató reagált és cáfolt is. A tévés topvezetők egész napra jól megfűszerezték az eseményt.

 

Sokan várták az RTL Magyarország programigazgatójának előadását kedd délután, a terem közelébe is csak nehezen lehetett odaférni. Mindez nem is volt annyira meglepő, hiszen Dirk Gerkens, TV2-vezér már délelőtt megadta az alaphangot. (Erről itt olvashattak.) A nagy bejelentések és kis csipkelődések ekkor még hátra voltak, de a levegőben már sok minden benne volt.

 

Így már nem is volt annyira meglepő, hogy Kolosi Péter prezentációjának elején az előzetesen meghirdetett témától eltérően reagált a TV2 Csoport vezérigazgatójának, Dirk Gerkensnek a reggeli előadásán elhangzottakra is. Cáfolta, hogy az elmúlt időszakban 50 százalékkal nőtt volna a Tények nézettsége. Mint mondta: a márciusi botrányos interjú után történelmi mélypontra süllyedt a Tények nézettsége, igaz elismerte azt is, hogy ez az elmúlt hetekben valamelyest javult a kereskedelmi célcsoportot vizsgálva. Az általa bemutatott adatokból az derült ki, hogy az év eddig eltelt részében, az általuk vizsgált 129 napból 115 napot nyert meg az RTL Híradó, 14-et pedig a Tények az RTL által preferált 18-49 éves korosztályban. A TV2 által fontosabbnak tartott 18-59 éves korcsoportban 127-2 a különbség, de itt is az RTL javára.

 

Kolosi Péter kiemelte a helyi tartalmak fontosságát. Mert mint mondta: rengeteg a tartalom manapság, sokkal több sorozat készül például Amerikában is, mint mondjuk 10 éve.

Hangsúlyozta viszont, hogy arányaiban már kevesebb kerül a legnagyobb csatornákra, mint korábban. Mindezek miatt Nyugat- és Kelet-Európában is egyre jelentősebb szerepe lesz a helyi fikciónak a szakember szerint. A Válótársak jó példa, mert ahogy a programigazgató mondta: minden külföldi tartalmat megelőzött a top10-es listán, ahogy megjelent, csak az RTL Klub két napi sorozatát nézték többen.

 

Kiemelte, az elmúlt évek statisztikáiból az is jól látható, hogy a top10 napi és heti sorozat listáját a saját gyártású tartalmak vezetik, a Barátok közt és az Éjjel-Nappal Budapest, a lista többi részét pedig leginkább az amerikai krimik uralják.

 

A jövőre nézve elmondta: a jó minőségű helyi, saját gyártású tartalmak szerepe még tovább nő majd. Ami azért is fontos, mert ezek azok a tartalmak, amelyeket már nem csak élőben, hanem időeltolással vagy online visszanézve is fogyasztanak a nézők, ezzel pedig az erőteljesebb digitális jelenlétet is meg lehet alapozni. Kolosi szerint az időeltolásos és online tévézés egyelőre a nyugat-európai országokhoz vagy az USA-hoz képest nagyon gyermekcipőben jár, de már érezhető a hatása. Amerikában például nem is közölnek már a network televíziók live nézettségi adatokat.

 

De a műsornak itt még messze nem volt vége. Később jött a TV2 Csoport nagy bejelentése az induló kilenc új adóról (erről itt ovashat), az estét pedig a tévés topvezetők finom „kerekasztalcsipkelődése” zárta.

  • Megosztom