Kolosi: az RTL Híradó a leghitelesebb

Az egyik televíziós piaccal foglalkozó angliai hírsite készített interjút Kolosi Péterrel. Kérdezték a Netflix hatásáról, a sikereikről, valamint a magyarországi tévés trendekről is.

Az elmúlt héten a Broadband TV News közölt egy interjút Kolosi Péterrel, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettesével és programigazgatójával. Többek között kérdezték arról, hogy az olyan szolgáltatások, mint például a Netflix, mennyire alakíthatják át a televíziós piacot.

Kolosi nem hiszi azt, hogy a televíziók számára jelentős konkurenssé léphetne elő nálunk a Netflix. A nézők ugyanis szeretik a helyi tartalmakat és ezeket egy olyan kicsi piacon, mint a magyar, csak a nagy televíziók képesek előállítani. Ráadásul a magyar nézők részéről a külföldi tartalmaknál elvárás a szinkronizálás is.

Kolosi Péter az RTL Klub legnagyobb tavaszi sikerének a Farmot, valamint Barátok köztöt és az Éjjel-nappal Budapestet tartja. AZ RTL II esetében pedig a Hagyjál főzni! című műsoruk eredményével volt különösen elégedett. Azt is megemlíti, hogy az RTL Híradó nemcsak piacvezető, hanem a leghitelesebb hírműsor is az országban. Az őszi terveik kapcsán pedig az egy éves szünet után visszatérő X-Faktort, valamint a Konyhafőnök újabb szériáját említi.

Kérdezték Kolosit a magyarországi tévés trendekről is. Erre azt válaszolta, hogy az itteni trendek ugyanazok, mint sok más országban is. Ezek közé tartozik a fragmentáció, azaz a nézettség elaprózódása, továbbá a nézők több helyi tartalom iránti igényének a kiszolgálása. Utóbbiba újabban az olyan jellegű helyi gyártású sorozatok is beletartoznak, mint amilyen a Válótársak volt (és lesz) az RTL-en. Ezekkel párhuzamosan pedig az amerikai fikciós filmek és sorozatok iránt csökkent a nézői érdeklődés a nagyobb elérésű csatornák esetében.

  • Megosztom