Kivonul a Red Bull?

Az mmonline információi szerint leépítheti magyarországi irodáját a Red Bull. A társaság vélhetően a csökkenő fogyasztás és a chipsadó miatt redukálja minimálisra magyarországi jelenlétét, az energiaitalt továbbra is értékesítik majd hazánkban.

 

A Marketing & Média megbízható piaci értesülései szerint leépítheti magyarországi érdekeltségét a Red Bull. Úgy tudjuk, hogy az erős árverseny miatt igencsak megcsappant a kereslet a cég termékei iránt, így piaci részesedésük – információink szerint – három százalék alá csökkent, továbbá jelentős népegészségügyi termékadó-fizetési kötelezettsége is lenne a cégnek.

 

A Red Bullnál azt mondták megkeresésünkre, hogy a cég nem vonul ki, továbbra is aktívan értékesítik a termékeiket. A cég termékei tehát továbbra is kaphatóak lesznek hazánkban.

 

A Red Bull “visszavonulásának” egyik előjele az volt, hogy január elején a Telenor megszüntette a még 2010-ben piacra dobott Red Bull Mobile márkanevű tarifacsomagját. Szintén január elején jelentették be azt is – de úgy tudjuk már korábban eldőlt -, hogy az energiaitalos cégtől távozik Büttl Krisztián marketingvezető. A szakember jelenleg már a Samsungnál dolgozik. A távozásával kapcsolatban érdekes momentum volt, hogy nem neveztek ki senkit az utódjául.

 

Az osztrák anyacég 100 százalékos tulajdonában lévő Red Bull Hungaria Kft. 2011-ben 2,69 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, ami 670 millió forintos csökkenést jelent a korábbi évhez képest, s már 2011-et is veszteséggel zárta a cég. A társaság tavaly Magyarországon 35 főt foglalkoztatott. (Az energiaitalt nem nálunk gyártják, hanem Ausztriából importálták).

 

A Red Bull Hungaria Kft. tavalyi árbevételéről nincsenek még információk, de sokat sejtető az egyik konkurens tavaly év végi nyilatkozata. A Bomba márkanevű italok forgalmazójának elmondása szerint ugyanis 2012-ben 15-20 százalékkal esett az energiaital szegmens forgalma. Ráadásul a fogyasztók jelentős része az olcsóbb árkategóriájú energiaitalok felé fordult.

 

A chipsadónak is nevezett népegészségügyi termékadó pedig jelentős többletköltségeket jelent a magas koffeintartalmú italokat értékesítő cégeknek. A piacvezető HELL néhány nappal ezelőtt kiadott közleményében úgy kalkulált, hogy a chipsadó 400 millió forintos adóterhet ró rájuk.

 

Nem példa nélküli, hogy egy italos cég visszavonulót fúj a magyar piacról. 2011-ben a Bacardi-Martini számolta fel a helyi képviseletét. Ezt akkor a fogyasztás visszaesésével és jövedéki adó emelésével indokolták. Az italgyár ugyan megszüntette a saját tulajdonú cégét, de forgalmazókon keresztül elérhető maradt a kínálatuk a magyar piacon.

  • Megosztom