Nem vonul ki az RTL

Az MMOnline megkereste az RTL Klub külföldi tulajdonosát, hogy megkérdezze, mit szólnak hozzá, hogy az általuk már eddig is kifogásolt, az RTL esetében 40 százalékos mértékű magyarországi reklámadó mértékét 50 százalékra növelné a kormányzat, ezzel újabb ütést gyakorolva a tévétársaságra. Oliver Falhbusch (RTL Group) szerint az intézkedés annak bizonyítéka, hogy a kormányzat ki akarja üldözni Magyarországról az RTL-t.

Tegnap robbant a hír: az eddig is jelentős mértékű különadót, ami a Magyar RTL Televízió Zrt. esetében 40 százalék mértékű (ráadásul árbevételre és nem profitra vetítve kell megállapítani), a kormányzat az eddigi tiltakozás és nemzetközi jogorvoslatok ellenére még tovább növelné, mértéke az RTL esetében 50 százalék lenne. Ennek kapcsán azonnal megkerestük Oliver Fahlbusch-t, az anyavállalat nemzetközi vállalati kommunikációért felelős igazgatóját.

Oliver Falhbusch azt írta, hogy az adó mértékének további növelése megerősíti, amit a médiakonszern korábban is megfogalmazott a reklámadóval kapcsolatban: a teljes jogszabály valójában az RTL ellen irányul, célja, hogy az RTL-t távozásra bírja Magyarországról. Az RTL határozott véleménye a kezdetektől fogva, hogy a kormány megsérti a médiaszabadságot Magyarországon, ez a mostani lépés is ennek bizonyítéka.

Az RTL Group illetékese válaszában megismételte, hogy a reklámadó mértékének növelése sem változtatja meg erős elkötelezettségüket Magyarország iránt, vagyis továbbra sem hagyják el országot.

A médiavállalat korábban nemzetközi fórumokon támadta meg a reklámadó bevezetését – ezek a vizsgálatok folyamatban vannak még – valamint fokozott elővigyázatosságra intette a külföldi befektetőket a magyaroszági üzleti környezettel kapcsolatban.

A reklámadó kapcsán az egész iparág egységesen tiltakozott, még a kormánypárthoz közelálló szerkesztőségek is elsötétítéssel, illetve elnémítással protestáltak. Az adó mértékének megemelésével összefüggésben tegnap a Magyar Reklámszövetség is kénytelen volt újra megszólalni.

A reklámadó a magyarországi kereskedelemben is felfordulást okoz. Erről itt olvashat.

A reklámadó várható bevezetéséről először 2013-ban lehetett hallani, ám akkor a kormány a közelgő országgyűlési választások előtt a média lehetséges haragjától tartva elhalasztotta annak bevezetését. Végül 2014 nyarán, gyorsított eljárásban szavazta meg az Országgyűlés az egyéni képviselői indítványként benyújtott jogszabályt.

Szalay Dániel

  • Megosztom