Kiszállt az alapító a The Huffington Postból

Távozik a The Huffington Post című hírportáltól a társalapító Arianna Huffington, akit a digitális média nagyasszonyaként tisztelnek az Egyesült Államokban.

A görögországi születésű Arianna Huffington mintegy 11 évvel ezelőtt hozta létre a nevét viselő The Huffington Post című portált. Akkor még csak más portálokon megjelenő cikkek és kommentárok gyűjtőoldalaként, fizetés nélkül dolgozó bloggerek munkájára építette a weboldalt. A site azonban hamarosan olyan népszerű lett, hogy Arianna Huffington önálló szerkesztőséget hozott létre, és a Huffington Post az amerikai digitális médiavilág egyik legnagyobb és legkeresettebb orgánuma lett.

Az idén 66 éves Arianna Huffington tavaly júniusban új szerződést kötött az időközben eladott digitális médiabirodalom új tulajdonosával, a szerződés értelmében 2019-ig irányította volna elnökként a médiabirodalmat és főszerkesztőként az internetes lapot. A szerződés ugyanakkor lehetővé tette számára, hogy újabb vállalkozást indítson, régi tervét váltsa valóra egy egészségüggyel és wellnesszel foglalkozó vállalkozással.

A múlt héten azonban, miközben már javában folytak az új vállalkozás előkészületei, Arianna Huffington rájött: a két vállalkozást nem tudja együtt csinálni, ezért csütörtökön bejelentette: távozik a The Huffington Posttól.

A The Huffington Postot 2011-ben az AOL internetszolgáltató és médiavállalat vásárolta meg, 2015-ben pedig az AOL-t a Verizon telekommunikációs konszern kebelezte be.

huffington1

Arianna Huffington az 1990-es években konzervatív politikai kommentátorként vált ismertté az Egyesült Államokban. Akkori férje, Michael Huffington, egy texasi olajmilliárdos örököse, 1994-ben republikánus színekben indult a szenátusi választásokon, ám alulmaradt Diane Feinsteinnel szemben.

Kampányát jórészt Arianna irányította. A válás után azonban Arianna Huffington otthagyta a Republikánus Pártot is, és a liberális médiában tevékenykedett, majd 2005-ben, Kenneth Lererrel és Jonah Perettivel együtt létrehozta a The Huffington Postot. Az eredeti elképzelés szerint a weboldal a jobboldali Drudge Report liberális párjaként indult. De több lett belőle. Közben Lerer és Peretti is kiszállt, Peretti létrehozta a BuzzFeedet, Lerer pedig pénzügyi szakember lett.

A Huffington Post terjeszkedett az Egyesült Államok határain kívül is: megjelent a francia, az olasz, az angol, a mexikói, a görög változata is, s ma már tizennégy országban jelenik meg a helyi „HuffPo” és hozzávetőlegesen százmillióan olvassák szerte a világban.

Arianna Huffington új vállalkozása, a Thrive Global novemberben indul.

(MTI)

  • Megosztom