Király Mária: a jövő év fordulópont lehet

A jövő év fordulópont lehet számunkra, a digitálismédia-üzletágunk látványosan erősödhet – mondta dr. Király Mária a Marketing&Media magazinnak. A Ringier Axel Springer COO-ja az új bulvár napilap piacra lépésével kapcsolatban azt hangsúlyozta: a szerkesztőség nem dőlhet hátra, nap mint nap harcolni kell.

 

– Így az év vége felé elégedett? Milyen évet zár a RAS?

 

– A 2016-os év számadásakor elégedettek lehetünk. Árbevételünk közel három százalékkal nőtt, ezen belül az online árbevétel több mint 30-cal, és várhatóan az EBITDA-nk is meghaladja az előző évit.

 

– Mennyire lesz nehéz, kihívásokkal teli a jövő év?

 

– A médiában minden év újabb és újabb kihívásokat tartogat, ezt mindenki megtanulhatta a 2008– 2009-es válság óta. Sokan azt vallják, hogy a print a múlt, a digitalizáció pedig a jövő, csakhogy közben azt látjuk, hogy a nyomtatott sajtó egy része még mindig képes profitot termelni, miközben az online médiumok jóval kisebb volumenben tudják ezt megtenni. A RAS szerencsés helyzetben van, mivel cégünk nyereségessége esélyt ad arra, hogy finanszírozzuk ezt az útkeresést, és hosszú távon is biztosítsuk a termékeink fennmaradását. A jövő év fordulópont lehet számunkra, a digitálismédia-üzletágunk látványosan erősödhet úgy, hogy a print közben megtartja vezető pozícióját.

 

– Mit szól ahhoz, hogy a Blikk a Riposzttal komoly állami hátszelű ellenfelet kapott? De kinek lesz nehéz a piacon maradni?

 

– A Blikknek mindig is volt konkurenciája, ebből a szempontból tehát a szerkesztőség nem szembesült új helyzettel. A verseny egy bulvárlap természetes velejárója, hiszen a címlap, a történet adja el az újságot. A magyar olvasók egy része rendkívül konzervatív, ragaszkodik a kedvenc lapjaihoz, de léteznek impulzusvásárlók, akik a címlap alapján döntenek. Bár utóbbiak aránya kisebb, a szerkesztőség mégsem dőlhet hátra, hiszen nap mint nap harcolni kell ezért a csoportért is. Csak így válhatott a Blikk piacvezetővé. A piac rendkívül statikus, hihetetlenül nehéz egy új napilap bevezetése, de figyeljük a fejleményeket, felkészültünk az új szereplőre.

 

– Milyen érdekességek, buktatók jöhetnek még jövőre?

 

– A RAS médiumainak online elérése alig egy-másfél év alatt olyan mértékben megnőtt, ami már a céget is új stratégiára készteti. A Blikk.hu 600 ezer Facebook-követőnél tart, miközben a valós felhasználók száma 400 ezer fölött van naponta, ezzel a harmadik helyért harcol a hírsite-ok között. És ez csak a Blikk, de ott van a Kiskegyed és a Glamour töretlen fejlődése is. Míg a printben megvannak a technikáink arra, hogy az elérésben rejlő potenciált kihasználhassák a hirdetőink, az online területen még rengeteg lehetőségünk van. Natív hirdetések, saját gyártású videokampányok, szponzorált alrovatok – megtanultuk, hogy ezeket gyorsan és magas minőségben kell előállítanunk, ha meg akarunk felelni a hirdetők elvárásainak.

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Simon Krisztián

  • Megosztom