Kínai óriással szövetkezhet a Publicis

Tovább erősíteni reklámpiaci kapcsolatot az egyik legnagyobb kínai webes cég, a Tencent, a Techcrunch beszámolója szerint várhatóan júniusban jelentik be együttműködésüket a Publicis-szel. A társaság a luxusipar felé is nyit, az LVMH-val is partnerek lesznek.

 

Várhatóan két fontos együttműködési megállapodást is bejelent júniusban a Tencent – írja a Techcrunch.com. A portál értesülései szerint a vállalat a Publicis globális médiapartnere lesz, az erről szóló hivatalos bejelentést várhatóan a reklámügynökség és a Les Echos által szervezett Viva Technology konferencián jelentik be június végén.

 

A kínai társaság egyértelműen nemzetközi jelenléte megerősítésére törekszik, és a Kínán kívüli terjeszkedés érdekében már most van együttműködése többek között a Dentsu-val és a WPP-vel. A Tencenthez tartozik például a WeChat, ami az egyik legnépszerűbb cset alkalmazás a világon, a QQ Internet portál, de a játékoktól kezdve a fizetési megoldásokon át számos olyan tartalma van a cégnek, ami hirdetési szempontból érdekes lehet. A Tencent az elmúlt negyedévben 1,4 milliárd dolláros bevételt ért el, a hirdetési bevétele 43 százalékkal nőtt.

 

A nemzetközi térhódítás másik eleme az LVMH-val tervezett együttműködés, amelyet várhatóan szintén júniusban jelentenek be, a Cannes Lions konferencia alatt. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a kooperáció csak a Tencent felületein történő hirdetésekre vonatkozik-e, vagy többről lesz szó. A kínai társaság már rendelkezik érdekeltségekkel a divat területén is, januárban saját online divatportálját, a Meilishuo-t összevonta egyik riválisával, a Mogujie-val, a cég értékét 3 milliárd dollárra becsülik.

  • Megosztom