Íme a bulvármédia címlapsztárjai

Alekosz, Liptai Claudia és Stohl András voltak a bulvármédia kedvencei a múlt évben a Marketing&Media „Top 50 Celeb – A bulvármédia címlapsztárjai” összeállítása alapján. A 2011-ben megjelent bulvárlapok tartalmának vizsgálata alapján összeállított lista első 10 helyének több mint a felét a valóságshow-celebek foglalják el, de az élmezőnybe bekerült Damu Roland is.

A Marketing&Media a hat legnagyobb példányszámú hazai bulvárnapilap és -hetilap címlapos megjelenéseinek értékelése alapján állított fel sorrendet a hazai celebek között. Az így összeállt toplista első helyét a görög valóságshow-hős, Alekosz szerezte meg, akivel összesen 154 alkalommal adták el a lapokat. Az ezüstérmes Liptai Claudia színész-műsorvezető lett (108 címlap), akit az ugyancsak színész-műsorvezető Stohl András követ (112 címlap). Bár Stohl András többször szerepelt a borítón, harmadik helyét annak köszönheti, hogy Liptai Claudiáról a címlapokon több vezető, illetve közepes méretű hír szólt, s így a pontszámításnak köszönhetően lemaradt a dobogó második fokáról. Az ötvenes listán főként a kereskedelmi televíziókból megismert énekesek, színészek, műsorvezetők szerepelnek, de a 2011-es adatok alapján politikus is bekerült a legtöbb bulvárcímlapot kapott „sztárok” közé.

 

 

Igaz, az Alekosz, Liptai Claudia, Stohl András hármas összesítésben jócskán maga mögé utasított mindenkit, az egyes lapokat külön vizsgálva mégsem mindig ők bérelték ki maguknak a dobogót. Míg a Blikknél a fent említett sorrend csupán annyiban változott, hogy Stohl és Liptai helyet cserélt, a másik bulvárnapilapnál, a Borsnál VV Szandika ért fel a dobogó harmadik helyére. Igaz, ugyanúgy 27-szer szerepelt a címlapon, mint Liptai Claudia, ám ebből 16 alkalommal róla szólt a vezető anyag, és az azonos címlapszereplésnél ez bizonyult döntőnek kettejük között.

 

 

Összeállítottunk egy listát arról is, hogy ki hányszor szerepelt a bulvárlapok vezető anyagaiban, s talán nem meglepő, hogy ennek az élén is Alekosz található, akivel 83 alkalommal adták el az újságokat. Kezdetben a Való világ 4. szériájának győzteseként cikkeztek róla, majd elkezdődött feleségkereső műsora, a Szerelem a legfölsőbb szinteken, ezt követően pedig azzal szolgált címlapsztorit, hogy átigazolt a TV2-höz, az ÖsszeEsküvők című adásba. A vezető anyagokat megnézve – csakúgy, mint a Top 50-es lajstromban – itt is nagy küzdelem volt a második-harmadik helyért Liptai Claudia és Stohl András között, amelyet Claudia 63–61-re megnyert az RTL Klub börtönbe vonult sztárjával szemben. Hármójukról tavaly 204 vezető anyagot írtak.

 

 

A politikusok közül Orbán Viktor szerepelt legtöbbször a nyitó oldalon, méghozzá 28 alkalommal – ebből 26-szor a Blikk írt róla –, ám egyszer sem szólt róla a vezető anyag. Helyesírási balfogásaival sokat szerepelt még Schmitt Pál, a Borsban egyszer vezető anyagot kapott Gyurcsány Ferenc, valamint a hazai gazdaságpolitikáért felelős miniszter, Matolcsy György is.

 

A Marketing&Media legfrissebb száma a teljes Top 50 Celeb lista mellett érdekes celebkarriereket és összeállításokat tartalmaz. Simon Krisztián, a lap főszerkesztője elmondta: „2011-ben a Való Világban megismert celebek foglalták el az első 10 hely nagy részét. A valóságshow-sztárokon kívül olyan hazai hírességek szerepeltek a legtöbbször címlapokon, akik nem biztos, hogy maradéktalanul örülnek ennek az eredménynek.” Liptai Claudia magánélete és rendőrségi ügye, Stohl András ittasan okozott autóbalesete, míg Damu Roland büntetőügye miatt került legtöbbször a címlapokra.

 

A lista első 10 helyét tekintve a nagy kereskedelmi televíziók között szinte döntetlen az arány: bár szám szerint az RTL Klub celebjei szerepelnek többen és elvitathatatlan a Való Világ befolyása, Alekosz már a TV2-höz tartozik, csakúgy, mint Liptai és Damu. A Top 50 Celeb lista további részében már kevésbé kiegyenlített a küzdelem, és a legnézettebb kereskedelmi televízió celebbefolyása sokkal erőteljesebben érvényesül, főként az X-Faktor különböző szériáiban kitermelt hírességeknek köszönhetően.

 

„Kommunikációs szaklapként természetesen nemcsak a kereskedelmi televíziók-nyomtatott lapok közötti együttműködés ereje volt érdekes számunkra, hanem az is, hogy melyek a hazai bulvár fő szerkesztési elvei és melyik lapnak ki a kedvenc híressége” – mondta el Simon Krisztiá. A Marketing&Media felméréséből kiderül az is, hogy a bulvárnapilapok (Blikk és a Bors) kiemelt tartalmai között nagy a hasonlóság, miközben a hetilapok címlapjai sokkal nagyobb szórást mutatnak és bizonyos témák iránt kifejezetten közömbösek. Így a hetente megjelenő bulvár nem mutatott túl nagy érdeklődést sem a valóságshow-, sem a tehetségkutató-sztárok iránt.

 

A „Top 50 Celeb – A bulvármédia címlapsztárjai” teljes lista a Marketing&Media 2012. március 14-én megjelent számában olvasható, valamint az MMonline Facebook-oldalán is megtekinthető. (http://www.facebook.com/pages/MMonline/120861487964415)

  • Megosztom