Kiderült, kik nyertek a Malév csődjén

Nem csupán üzleti szempontból lettek a Malév csőd nyertesei a diszkont légitársaságok, de a sajtóban is alaposan megnőtt a jelenlétük a Chapter4Communications Kft. kutatása szerint.  A Wizz Air például tavaly négyszer több megjelenést ért el a nyomtatott és online sajtóban, mint 2011-ben.

Normal
0

21

false
false
false

HU
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

A Malévről 2012-ben, az üzemszerű működés befejezése után nagyjából 5200 cikk jelent meg, ez közel 80 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában. Nagyjából ekkora arányban nyert a légiközlekedés is: mintegy háromnegyedével több cikk született erről a témáról. A Malévról ráadásul soha, egyetlen évben, még a privatizáció évében sem született ilyen sok cikk a magyar médiában – ezt mutatja a Chapter4Communications 2004-ig visszamenő kutatása.

 

A Budapestre közlekedő légitársaságokra rákeresve 33 százalékos növekedés tapasztalható azoknak a cikkeknek a számában, amelyek valamelyiket megemlítik. A Malév leállásával a médiában is a fapadosok jártak jól, illetve ők használták ki legjobban a keletkező vákuumot.

 

A Wizz Air négyszer több, közel 2000 megjelenést ért el 2012-ben, mint egy évvel korábban. A Ryanair a 2011-es 400 körüli cikkszámot megháromszorozta és megközelítette a Lufthansa évek óta nagyjából stabil, 1500 körüli megjelenését a magyar online és nyomtatott sajtóban. Ezzel a Lufthansa a hagyományos hálózati légitársaságok közül egyedülálló, mivel mind a British Airways, mind az Air France – KLM visszaesést mutatnak. A British Airways eleve egy nagyságrenddel kisebb, évi 5-600 körüli megjelenésszámról indult, amely negyedével csökkent, a visszaesés pedig az 1200-as értékről induló Air France esetében a legnagyobb: eléri a 40 százalékot.

 

A kisebb légitársaságok közül a Germanwingsről kétszer annyi cikk jelent meg tavaly, mint 2011-ben és a lengyel LOT is duplázott (igaz, mindkét cég esetében közrejátszhattak a vállalatok átalakulásáról szóló hírek), az OLT Expressről pedig 2,5-szer több hír szólt. 70-80 százalékkal több cikk született a portugál TAP-ról és a román Taromról is. A fapadosok közül egyedül az easyJet-nek volt kevesebb megjelenése: ötödével kevesebb cikk szólt róla. A többi légitársaság megjelenésszáma közel változatlan, általában +/- 10 százalékos különbséget mutatott az előző évhez képest.

 

A teljes elemzést itt olvashatja el.

  • Megosztom