Kiderült, kik a legbefolyásosabbak az üzleti életben

Közzétette a 101 legbefolyásosabb üzleti döntéshozó listáját a Manager Magazin, a TOP10-ben többek között Bogsch Erik, Csányi Sándor és Demján Sándor található meg, de Habony Árpád, Matolcsy György és Andy Vajna is bekerült az elitbe. A lap ebben a hónapban 132 oldalon és megnövelt példányszámban kerül az újságárusokhoz.

 

A megújult Manager Magazinban jelent meg a Mediaworks gondozásában második alkalommal elkészített, a legbefolyásosabb magyarországi üzleti döntéshozókat bemutató top 101-es lista, amelyet először a Világgazdaság Magyar Gazdasági Csúcstalálkozó című konferenciáján mutattak be május 24-én. A szakmai zsűri által összeállított rangsor tízes csoportokban, ABC-rendbe szedve mutatja be azokat a szereplőket, akik hosszú és rövid távon a leginkább képesek befolyásolni a döntéseket, gazdasági folyamatokat. Az első tízbe ebben az évben Bogsch Erik, Csányi Sándor, Demján Sándor, Garancsi István, Habony Árpád, Hernádi Zsolt, Matolcsy György, Mészáros Lőrinc, Spéder Zoltán és Andy Vajna került be.

 

A 101-es lista összeállításán túl a lap újságírói megvizsgálták a magyarországi elit rendszerváltás utáni kiépülésének lépéseit és e csoport összetételének változását is. Többek között kiderült: Magyarországon a felső tízezer mindössze nyolcezer fő; a kilencvenes évek elején lezajlott átmenet pedig sokkal puhább és jogkövetőbb volt, mint más régióbeli államokban. A gazdaság és a politika szereplői között ugyan vannak apróbb-nagyobb villongások, azonban ezek ellenére igenis létezik a status quo, s valójában csak nagy néha változik a globális elit rangsora is.

 

Akik könnyedebb témákra vágynak, azok is találnak bőven olvasnivalót a májusi Manager Magazinban: például arról, hogy milyen élmények várják azt, aki a világ legdrágább autóiból vásárolna, vagy aki szeretne ütőt ragadni a hazai golfpályákon. A lap újságírói belestek az első magyar Michelin-csillagos étterem kistestvérének szánt Costes Downtown kulisszái mögé, de készítettek interjút a The Ritz-Carlton elnökével is, valamint nemzetközi hírű nagyágyúktól megtudták: a számok fetisizálása helyett a cégeket „sikeressé kellene beszélgetni”.

  • Megosztom