Így hat a reklám a gazdaságra

Minden reklámra költött tíz forint 47 forinttal járul hozzá a gazdaság teljesítményéhez – ismertette a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) megbízásából a PwC Magyarország által készített kutatás eredményét Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke az Internet Hungary-n. Nem elhanyagolható a reklám társadalmi hatása sem, hiszen egy-egy társadalmi célokat szolgáló kampány tényleges hatással van az emberek magatartására.

 

A reklám számos áttételen keresztül fejti ki a gazdaságra gyakorolt kedvező hatását, így többek között a foglalkoztatás, a fogyasztás-ösztönzés és az innováció révén – mutatott rá Urbán Zsolt az Internet Hungary-n tartott előadásában. Az MRSZ megbízásából a PwC Magyarország által elkészített tanulmány szerint minden reklámra költött 10 forint 47 forinttal járul hozzá a magyar gazdaság teljesítményéhez – ismertette a Magyar Reklámszövetség elnöke a felmérés legfontosabb eredményét. Nem elhanyagolható ezen felül a reklám társadalmi hatása sem – egy-egy társadalmi célokat szolgáló kampány tényleges hatással van az emberek magatartására.

 

Az MRSZ abból a célból kezdeményezte a témát vizsgáló kutatást, hogy adatokkal támassza alá a magyar kommunikációs ipar nagyságára, struktúrájára, valamint a kommunikációs ipar és általában a reklám hasznos gazdasági hatásaira vonatkozó érveket és adatokat.

 

Az MRSZ arra számít, hogy a kutatás hozzájárul az iparág elismertségének növeléséhez: az eredmények alapján egyértelmű, hogy a reklám a gazdaságot átszövő hajtóerő, amely jelentősen hozzájárul a gazdaság teljesítőképességéhez. A kutatásban feltárt mikroszintű összefüggések bizonyítják a reklám hasznosságát és értékét – ezek az összefüggések az iparág szereplői számára lehetőséget biztosítanak arra, hogy stratégiai tervezésük során ezeket felhasználják, ezekre építsenek.

 

Urbán Zsolt a Magyar Reklámszövetség tervei kapcsán elmondta, hogy többek között az is céljuk, hogy a fogyasztók számára is egyértelművé tegyék, hogy a reklám hasznosan járul hozzá ahhoz, hogy a lehető legjobban válasszanak a számukra elérhető termékek és szolgáltatások közül. A kutatást és annak eredményeit ennek megfelelően széles körben fogják kommunikálni abból a célból, hogy az abban foglaltak minél szélesebb közönséghez eljussanak.

  • Megosztom