- Hirdetés -

Kiderült: nem vesszük komolyan a védekezést

|

- Hirdetés -

A magyarok nagy része még mindig nem fordít elég figyelmet online szolgáltatások igénybevételekor (bank, vásárlás, közösségi média) jelszavainak megóvására és nem készült fel az adathalászok elleni védekezésre sem – derül ki a Google megbízásából végzett kutatásból.

A felmérés alapján a magyarok:

  • 33 százaléka használ különböző jelszavakat különböző online szolgáltatáshoz. A magyarok 28 százaléka néhány online felületen, 27 százalék a legtöbb online felületen, 7 százaléka pedig minden felületen ugyanazt a jelszót alkalmazza.
  • 13 százaléka használ úgynevezett erős jelszót, mely betűket (melyek nem állnak össze egy értelmes szóvá), számokat és szimbólumokat is tartalmaz
  • 24 százaléka aggódik valamilyen szinten, hogy feltörik a jelszavát az általa használt online felületen (4 százalék nagyon aggódik és 20 százalék eléggé aggódik)
  • 56 százaléka használ kétfaktoros azonosítást bármely online szolgáltatás fiókjához
  • 10 százaléka azoknak, akik nem használnak kétfaktoros azonosítást nem tudják, hogy hogyan kell beállítani, míg 13 százaléka a felmérés előtt még soha nem hallott a kétfaktoros azonosításról, 12 százalék pedig nem hiszi, hogy ez biztonságosabbá teszi a fiókot.

Mit lehet tenni a biztonságosabb jelszóhasználatért?

A kutatási eredmények tükrében a magyar lakosságnak érdemes nagyobb hangsúlyt fektetnie online szolgátatások igénybevételekor jelszavaik megóvására.

Erős jelszó létrehozása: Egy erős jelszó alapszabályai, hogy legalább nyolc karakterből álljon, olyan szót vagy szavakat tartalmazzon amit másnak nehéz kitalálnia ugyanakkor a tulajdonosa nem felejti el.

Egyedi jelszóhasználat minden fiókhoz: Javasolt minden online szolgáltatáshoz (például közösségi média, webshopok, internetbank, stb…) tartozó fiókunkhoz eltérő jelszót alkalmazni, így ha egy felületen veszélybe kerül a jelszó, az nem befolyásolja a többi fiók biztonságát. Tehát ne használjuk például egy online hírlevél igénybevételekor ugyanazt a jelszót, mint a bankszámla azonosításakor.

Több jelszó menedzselése: Természetesen ha több jelszót is használunk, egy idő után nehéz számon tartani őket, menedzselésükre a Google például a Smart Lockot ajánlja.

Ha mégis egy adott jelszót elfelejtenénk, érdemes a helyreállításról is gondoskodni, illetve a helyreállításra szolgáló e-mail cím működéséről újra és újra meggyőződni. Néha érdemes telefonszámot is megadni a helyreállításhoz, mivel az sms-ben küldött kód nagyobb biztonságot jelent, hiszen fizikailag is tulajdonunkat képezi saját telefonunk, az e-mail fiókunkkal ellentétben.

Kétfaktoros azonosítás: A kétfaktoros azonosítás egy fokozattal nagyobb védelmet jelent jelszavainkra nézve, mivel beiktat plusz egy lépést a felhasználónév és a jelszó megadása után, így hiába jut valaki ezen adatok birtokába, még nem fog tudni belépni az ilyen formán védett felületre. A kétfaktoros azonosításnak több formája létezik, függően a szolgáltatótól. A Google-nél ez lehet a megbízható készülékről való bejelentkezés, biztonsági hardverkulcs, igény szerint sms-ben vagy hívás alkalmával érkező kód beírása vagy Google értesítés. A biztonsági kulcs egy olyan kézzel fogható eszköz, amely USB-n keresztül lehet csatlakoztatni a számítógéphez vagy csatlakozik a mobil eszközökhöz Bluetooth vagy NFC segítségével. Mindemellett a Google Hitelesítő alkalmazása is ezt a célt szolgálja, segítségével az app generál azonosításra szolgáló kódot. A legtöbb közösségi média felület, pénzügyi szolgáltató lehetővé teszi a Hitelesítő app használatát a kétfaktoros azonosítás alkalmával.

A Google miben tud segíteni?

A Google évek óta segíti a biztonságos internetezést, folyamatosan fejlesztve azokat az eszközöket, amelyekkel a felhasználók kezükben tarthatják az irányítást: Google Account segítségével a felhasználó beállíthatja saját adatbiztonságára vonatkozó igényeit, melyeket ma is több, mint 20 millióan tesznek meg. Privacy Checkup lehetővé teszi, hogy a felhasználó gyorsan áttekinthesse és szerkessze azt, hogy a Google milyen adatokat használhat fel a személyre szabott felhasználói élmény kialakításához. My Activity segítségével pedig a felhasználó átnézheti és törölheti fiókjához kapcsolódó aktivitásait.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Európában terjeszkedik a magyar napelemes cég

Az egyik legnagyobb piaci szereplő, a HMKE napelemes rendszerekre specializálódott Optimum Solar Home System bejelentette, hogy a magyarországi napelemes iparágban elért sikereire alapozva, immár komplex energetikai megoldásokat kínálva Solar City Group néven több szomszédos...

Új megbízott főszerkesztő a sportal.hu-nál

Távozik a sportal.hu jelenlegi főszerkesztője, Kecskés István, feladatait Szekeres Tamás vezető szerkesztő veszi át április 25-től megbízott főszerkesztőként. A sportal.hu 2022 októberében indult azzal a céllal, hogy a magyar sportrajongók vezető sportmédia-platformjává váljon. Mindössze...

Nagy változások a Lidlnél

A Michelin Young Chef díjas Mizsei Jani, a MÁK séfje váltja a Lidl-től 10 év után elköszönő Széll Tamás, Michelin-csillagos séfet a Lidl Konyhában. Ezzel egyidejűleg a platform desszertekkel is kiegészül, és a jövőben...

Így kezelik a sütiket a magyarok

2024. február 17-től minden digitális szolgáltatónak (például piactér, közösségi oldal, tartalommegosztó platform, alkalmazás-áruház, utazási és szállásplatform) az új digitális szolgáltatásokról szóló rendelet szerint kell kezelnie a felhasználók adatait. A rendelet nagyobb kontrollt ad a...

Új thriller érkezik a mozikba

A cannes-i Kritikusok Hetén mutatták be Stéphan Castang első egész estés filmjét, a Vincentnek meg kell halnia című thrillert, mely május 9-én érkezik a hazai mozikban.Miután két munkatársa minden ok nélkül megtámadja, Vincentet hazaküldik...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Lottózás és a kkv-k digitalizációja a Business Lounge-ban

Megnyílt az első Posta Lottózó, ennek apropóján Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta lakossági értékesítési és pénzforgalmi igazgatója érkezik a Business Lounge-ba, akik nem csak erről...

Kísértés, Gáspárék, Újratervezés – új bejelentések a TV2-től

20 év után visszatér a Kísértés, lesz Újratervezés és érkezik a Gáspár család is – többek között ezeket jelentette be a Media Hungary konferencián Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója. Két új heti sorozat...

Ezek a filmek versenyezhetnek a Sony Future Filmmaker Awards-on

A Creo bejelentette a Sony Future Filmmaker Awards 2024 shortlisteseit. A hat kategóriában 30 filmkészítőből álló shortlisten szereplő alkotók egyedülálló élményben részesülnek, és egy héten át különleges eseményeken vehetnek részt a Sony Pictures Studios...

Az ország legnagyobb fenntarthatósági tanácsadója jön létre

Magyarország legnagyobb fenntarthatósági tanácsadással foglalkozó csapata jön létre miután a denkstatt az EY csoport tagjává válik. Ennek eredményeként több mint 60 magasan képzett szakember segíti a hazai vállalatokat a környezetvédelemmel, fenntarthatósággal és a klímaváltozással...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy változásokat hozhat az otthonfelújítási támogatás

Megújult feltételekkel tér vissza a megpályázható állami támogatások körébe az otthonfelújítási támogatás, amely várhatóan 2024 júniusától nyújt járásonként eltérő mértékű vissza nem térítendő támogatási összeget, valamint kamatmentes hitellehetőséget az 1990 előtt épült családi házak...

Európában terjeszkedik a magyar napelemes cég

Az egyik legnagyobb piaci szereplő, a HMKE napelemes rendszerekre specializálódott Optimum Solar Home System bejelentette, hogy a magyarországi napelemes iparágban elért sikereire alapozva, immár komplex energetikai megoldásokat kínálva Solar City Group néven több szomszédos...

Új megbízott főszerkesztő a sportal.hu-nál

Távozik a sportal.hu jelenlegi főszerkesztője, Kecskés István, feladatait Szekeres Tamás vezető szerkesztő veszi át április 25-től megbízott főszerkesztőként. A sportal.hu 2022 októberében indult azzal a céllal, hogy a magyar sportrajongók vezető sportmédia-platformjává váljon. Mindössze...

Nagy változások a Lidlnél

A Michelin Young Chef díjas Mizsei Jani, a MÁK séfje váltja a Lidl-től 10 év után elköszönő Széll Tamás, Michelin-csillagos séfet a Lidl Konyhában. Ezzel egyidejűleg a platform desszertekkel is kiegészül, és a jövőben...

Így kezelik a sütiket a magyarok

2024. február 17-től minden digitális szolgáltatónak (például piactér, közösségi oldal, tartalommegosztó platform, alkalmazás-áruház, utazási és szállásplatform) az új digitális szolgáltatásokról szóló rendelet szerint kell kezelnie a felhasználók adatait. A rendelet nagyobb kontrollt ad a...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...