- Hirdetés -

Kiderült: ezt csinálják a gyerekek a neten

|

- Hirdetés -

Ezen a nyáron a gyerekek inkább videókat néztek és zenét hallgattak – derül ki a Kaspersky jelentéséből. A fiatalok számos sorozatot néztek a Netflixen, a kisebbek pedig a Nickelodeon, a Cartoon Network és a Disney csatornákra, valamint a SpongyaBob Kockanadrág rajzfilmekre voltak kíváncsiak.

A Kaspersky Lab legfrissebb, a cég szülői felügyeleti moduljainak statisztikáján alapuló jelentéséből kiderül, hogy a gyermekek a nyári szünetben milyen tevékenységeket folytattak online, mire használták az internetet világszerte. A kutatásból megismerhetjük mit néztek, hallgattak, vásároltak vagy éppen mire kerestek rá, amíg nem voltak iskolában.

A jelentés anonimizált statisztikákat ismertet a Windows PC és Mac gépekről látogatott oldalakról és a Windows PC, Mac, Android és iOS készülékeken folytatott keresésekről a 2018 júniustól augusztus közepéig terjedő időszakra vonatkozóan. Az adatok forrásai: a Kaspersky Lab bekapcsolt szülői felügyeleti modullal működő vezető termékei, valamint a Kaspersky Safe Kids, a gyerekek online védelmére hivatott önálló szolgáltatás.

Ezen a nyáron a gyerekek inkább videókat néztek és zenét hallgattak, minthogy a közösségi médiával foglalkoztak volna. A kutatás rámutat, hogy a gyerekek inkább a YouTube-on töltötték az időt, különösen a blogger PewDiePie iránt nőtt meg az érdeklődés. A fiatalok számos sorozatot néztek a Netflixen, a kisebbek pedig a Nickelodeon, a Cartoon Network és a Disney csatornákra, valamint a SpongyaBob Kockanadrág rajzfilmekre voltak kíváncsiak.

Ami a zenét illeti, a gyerekek a Spotify, a Soundcloud és az iTunes streamelő szolgáltatásokat használták zenehallgatásra, a legnépszerűbb műfaj a rap volt. XXXTentaciont, az ismert rappert egy gépkocsiból leadott lövéssel ölték meg a nyáron, a halálával kapcsolatos információk iránt kiugró mértékben indítottak kereséseket. A gyerekek XXXTentacion zenéit többet hallgatták, mint bármely más művészét, lejátszási adatai kiemelkedőek voltak.

A gyerekek egyre gyakrabban látogatnak híroldalakat, úgy mint a BBC, a CNN és a BuzzFed. Érdekelték őket a 2018. évi labdarúgó világbajnokság eredményei, legfrissebb hírei is. Az online játékok továbbra is népszerűek. A fiatal generáció tagjai világszerte inkább a Fortnite játékot szerették, ami így megelőzte népszerűségben a PUBG-át.

Ezen a nyáron a gyerekek ruhák és mobilkészülékek iránt is érdeklődtek. Az online áruházak közül az Ebay, az Amazon, az Aliexpress, az Asos és a H&M a legkeresettebbek. A legnépszerűbb márkák a Nike, az Adidas, a Supreme, a Gucci és a Vans. A mobilkészülékek közül az iPhone és a Samsung Galaxy érdekelte őket a legjobban.

Meg kell jegyezni azonban, hogy a játékok, videók és zenék mellett, a gyerekek gyakran kerestek rá felnőtt tartalmakra. Persze ha a szüleik blokkolták az ilyen oldalakat (például a Kaspersky Lab termékeivel), akkor sikertelen volt a próbálkozásuk.

Az online adatvédelmi aggodalom is előkerült a gyerekeknél – sokan keresték a DuckDuckGo keresőmotort és VPN-nel kapcsolatos információkat a neten. Ez az első alkalom, amikor ezzel a témával kapcsolatban a Kaspersky Lab a gyerekek növekvő érdeklődéséről számol be.

„A statisztikáink bemutatják, hogy mi érdekli a gyerekeket és a tinédzsereket manapság világszerte. Nemcsak a lehetséges veszélyes tartalmak blokkolása miatt javasoljuk, hogy használjanak szülői felügyeleti termékeket, hanem azért is, hogy a szülők megismerhessék a gyermekeiket érdeklő témákat. Számos szoftver, ideértve a Kaspersky Lab termékeit, lehetővé teszi, hogy a szülők nyomon kövessék gyermekeik online tevékenységét. Természetesen az ilyen jelentések nem tartalmaznak személyes információkat. Meggyőződésünk, hogy ha a szülők tisztában vannak gyermekeik interneten folytatott tevékenységével, az segítheti a családon belüli kapcsolatok javítását és a nyílt párbeszédet, valamint hozzájárulhat a komolyabb fenyegetések, mint a sexting (meztelen képek küldözgetése) vagy a megfélemlítés megakadályozásához” – teszi hozzá Anna Larkina, a Kaspersky Lab webtartalom elemzésért felelős szakértője.

A Kaspersky Total Security és a Kaspersky Internet Security fogyasztói termékek szülői felügyeleti modult tartalmaznak, hogy segítsék a szülőket az online fenyegetések elleni védelemben, valamint a nem megfelelő tartalmú oldalak és alkalmazások blokkolásában. A Kaspersky Safe Kids lehetővé teszi, hogy a szülők nyomon követhessék, hogy gyermekük mit csinál, néz, keres az interneten bármely készüléken, ideértve a mobiltelefonokat is, valamint hasznos információkat szolgáltat arról, hogyan maradjanak biztonságban online is a fiatalok.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősödött a BioTechUSA

Emelkedő pályán maradt a nehéz gazdasági környezetben is a BioTechUSA-cégcsoport, amely tavaly az egy évvel korábbi rekordév magas bázisához képest is csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte az árbevételét. Közel 5 milliárd forintot...

Újabb változás az eMAG-on

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint...

Már ragaszkodnak a home office-hoz a munkavállalók

Az otthonról dolgozó munkavállalók harmada teljesen a lakóhelyéről látja el feladatait, míg a második leggyakoribb opció a heti három nap home office – derült ki az Erste felméréséből. A koronavírus-járvány alatt még kötelező rossznak...

Csavar egyet közönségkedvenc szendvicsén a McDonald’s

A tavalyi nagy sikert követően új Erős Pistás szendvicsekkel várja vendégeit a hazai McDonald’s. A fogyasztók visszajelzéseit meghallgatva idén az eddiginél még „pistásabb” formában érkeznek a burgerek.A két márka kollaborációja – a mekis szendvicsek...

Ez történt a Telekom közgyűlésén

A Magyar Telekom 2024. április 16-án megtartotta Éves Rendes Közgyűlését.A Közgyűlés elején a részvényesek meghallgatták az Igazgatóság jelentését a Társaság ügyvezetéséről, a Társaság és a Magyar Telekom Csoport 2023. évi üzleti tevékenységéről, üzletpolitikájáról, valamint...

Újdonságokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung a milánói EuroCucina 2024 szakkiállításon az összekapcsolt otthonok jegyében mutatja be új, prémium konyhai eszközeit és az életstílust, amit a készülékek kínálhatnak. A Rho Fiera Milano területén, 2024. április 16. és 21....

Kiderült, miért rendeződik át a munkaerőpiac

Miközben több mint 70 ezer állás betöltetlen ma Magyarországon, csaknem 100 ezer külföldi munkavállaló dolgozik az országban és több mint 200 ezer ember inaktív. Az elvándorlás és a külföldi munkavállalás évtizedes jelenség és a...

Olimpia: egyetlen pillanatról sem kell lemaradnunk

A Warner Bros. Discovery (WBD) teljes portfólióját és hálózatát kihasználva Európa-szerte a lehető legteljesebb élményt nyújtja majd a nézőknek. A Eurosport mellett a május 21-én induló Max platformon az olimpia minden pillanata megtekinthető lesz.A...

Különleges interjú Szoboszlai Dominikkal

Szombat este 20:25-kor tűzi műsorára a Spíler 1 a legsikeresebb magyar focista, a Liverpoolban játszó Szoboszlai Dominikkal készült exkluzív interjúját. Baumstark Tibor nem csak a magyar válogatott csapatkapitányával beszélgetett, végig járta azokat a helyszíneket,...

Még nem lélegezhetnek fel a vállalatok

Országos szinten számottevően csökkent a munkavállalói fluktuáció, 28 százalékra mérséklődött tavaly, az egy évvel korábbi 33 százalékról. Azonban a vállalatok nem lélegezhetnek fel, mert ez az érték még mindig kétszerese az elfogadhatónak. A csökkenés...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új trendek a használtautó-piacon

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. A COVID-időszak kezdetben érthető módon...

Tovább erősödött a BioTechUSA

Emelkedő pályán maradt a nehéz gazdasági környezetben is a BioTechUSA-cégcsoport, amely tavaly az egy évvel korábbi rekordév magas bázisához képest is csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte az árbevételét. Közel 5 milliárd forintot...

Újabb változás az eMAG-on

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint...

Már ragaszkodnak a home office-hoz a munkavállalók

Az otthonról dolgozó munkavállalók harmada teljesen a lakóhelyéről látja el feladatait, míg a második leggyakoribb opció a heti három nap home office – derült ki az Erste felméréséből. A koronavírus-járvány alatt még kötelező rossznak...

Csavar egyet közönségkedvenc szendvicsén a McDonald’s

A tavalyi nagy sikert követően új Erős Pistás szendvicsekkel várja vendégeit a hazai McDonald’s. A fogyasztók visszajelzéseit meghallgatva idén az eddiginél még „pistásabb” formában érkeznek a burgerek.A két márka kollaborációja – a mekis szendvicsek...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...